close
تبلیغات در اینترنت
ثبت علامت تجاری
loading...

آنلاین

علامت تجاری چیست ؟ برای اکثر مردم جهان و به خصوص ایرانی ها علامت تجاری فقط یک معنا دارد و آن برچسب و اتیکتی است که به انواع پوشاک متصل میشود یا نشانی است که لوازم خانه دارند. ولی باید بدانید که علامت تجاری تنها متعلق به یک محصول نیست و انواع محصولات ازجمله کالاهای مختص به مصرف مشتریان،…

ثبت علامت تجاری

zohre بازدید : 38 چهارشنبه 06 تير 1397 نظرات ()

علامت تجاری چیست ؟

برای اکثر مردم جهان و به خصوص ایرانی ها علامت تجاری فقط یک معنا دارد و آن برچسب و اتیکتی است که به انواع پوشاک متصل میشود یا نشانی است که لوازم خانه دارند. ولی باید بدانید که علامت تجاری تنها متعلق به یک محصول نیست و انواع محصولات ازجمله کالاهای مختص به مصرف مشتریان، کالاهای صنعتی و حتی خدمات، همگی قابلیت دارابودن علامت تجاری را دارند. تعریف علمی علامت تجاری اسم، سمبل، نشان، طرحی خاص و یا ترکیبی از همه اینهاست که به منظور متمایز کردن کالای یک شرکت از شرکت های دیگر است. هرچند که علامت تجاری در واقعیت معنای عمیق و وسیع تری دارد و مدیران، علامت تجاری را ابزاری برای شناخته شدن، شهرت و جذب مشتری می دانند. پس این گونه می توان گفت که ارزش علامت تجاری تنها به نام و نشان آن نیست، بلکه آنچه که یک کالای علامت تجاریدار را از یک کالای بدون علامت تجاری جدا می سازد، تصوری است که مشتریان از یک علامت تجاری خاص برای خود در ذهن دارند و باتوجه به آن، نوعی ارتباط خاص با آن علامت تجاری برقرار می کنند.

ثبت علامت تجاری

جهت ثبت علامت تجاری یا برند بعد از مشخص شدن برندتان و قابلیت ثبت آن باید مراحل ثبت علامت تجاری را یکی یکی طی کنید ، که این مراحل نیاز به آشنایی با مسائل حقوقی و اصطلاحات ثبتی دارد لذا توصیه می کنیم مراحل ثبت علامت تجاری را به کارشناسان ثبتی بسپارید. ابتدا باید برند یا علامت تجاری خاص خود را طراحی کنید و سپس ثبت نام در سایت اداره مالکیت صنعتی که مرجع ثبت برند درایران است انجام شود. در این مرحله اظهارنامه ثبت علامت تجاری باید به صورت تخصصی تنظیم گردد . پس از تکمیل اظهارنامه مدارک مورد نیاز را آپلود کرده و منتظر ابلاغیه تایید یا رفع نقص مدارک بمانید. سپس مدارک و اظهارنامه شما در صف بررسی کارشناسی قرار می گیرد ، بعد از طی مدت زمان لازم کارشناس مربوطه پرونده شما را بررسی کرده ظرف 35-40 روز کاری پذیرش یا رد پرونده ابلاغ می گردد، که پس از این مراحل می بایست جهت پرداخت وجه حق الثبت و حق الدرج آگهی اقدام نمود. پس از انتشار آگهی نیز روند تکمیل پرونده تا صدور گواهی ثبت علامت تجاری انجام شود.

توضیحات تکمیلی در خصوص علامت تجاری

یک علامت تجاری موفق، حس اعتماد به کیفیت کالا را در ذهن مشتری افزایش می دهد و مشتری را مشتاق به خرید کالا می کند. درواقع وظیفه علامت تجاری نه تنها شناخت نیاز مشتریان، بلکه پاسخ به این نیازها به صورت دلخواه شان است. این یکی از مهمترین اصولی است که موجب موفقیت شرکت هایی می شود که به علامت تجاری خود ارزش می گذارند و آن را تقویت می کنند. بحث آگاهی از علامت تجاری و تصور ذهنی مشتریان نسبت به علامت تجاری از دیدگاه متخصصان علامت تجاری بسیار مهم است. آگاهی از علامت تجاری به معنای آن است که مصرف کننده به هنگام خرید کالای موردنیاز خود، از وجود یک علامت تجاری خاص اطلاع دارد و در مراحل تصمیم گیری برای خرید، آن علامت تجاری را لحاظ می کند. اما مبحث با اهمیت دیگر، بحث تصور ذهنی مصرف کنندگان نسبت به یک علامت تجاری خاص است. در واقع علامت تجاری آن مفهومی است که در ذهن مصرف کننده در راتباط با زوایای مختلف یک محصول ساخته می شود، بدین معنی که یک علامت تجاری نه تنها معرفی کننده یک محصول میباشد، بلکه ذهن مصرف کنندگان را کاملا با مفهوم، کارائی و ملزم بودن آن آشنا می سازد. براساس آنچه که گفت شد، متخصصان علامت تجاری و بازاریابی معتقدند زمانی که یک علامت تجاری به صورت قوی در ذهن مصرف کننده نقش بسته باشد، در هر موقعیتی که مصرف کنندگان نسبت به خرید محصول تصمیم گیرنده هستند، می تواند موجب پیروزی یک کمپانی بر رقبایش شود؛ چراکه مصرف کنندگان با این تصویر، یک سری از مفاهیم به صورت هم زمان در ذهنشان تداعی خواهد شد که به انتخاب آن علامت تجاری به عنوان کالای مورد تایید برای خرید نهایی کمک خواهد کرد. به عنوان مثال می توان به علامت تجاری اپل اشاره کرد. بسیاری از مشتریان براساس نظرسنجی های متفاوت، با شنیدن علامت تجاری اپل به یاد تکنولوژی، خلاقیت، سهولت در استفاده، جذابیت و هیجان انگیزبودن می افتند و این دقیقا به معنای تصور مشتریان از یک علامت تجاری خاص است. علامت تجاری مفهوم پیچیده ای است و دارای ابعاد بسیار زیاد و قابل توجهی است. علیرغم فعالیت گسترده ای که بسیاری از شرکت ها در زمینه ساخت علامت تجاریشان می کنند، ساختن علامت تجاری موفق کار ساده ای نیست و با کوچک ترین اشتباه، یک علامت تجاری می تواند دچار آسیب جدی شود.

ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 83
  • آی پی دیروز : 62
  • بازدید امروز : 216
  • باردید دیروز : 93
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 216
  • بازدید ماه : 2,399
  • بازدید سال : 4,259
  • بازدید کلی : 20,155