close
تبلیغات در اینترنت
آنلاین - 3
loading...

آنلاین

ثبت شرکت بازاریابی شبکه ای

zohre بازدید : 38 چهارشنبه 17 مرداد 1397 نظرات ()

برای اینکه بخواهیم توضیحی درباره ثبت شرکت بازاریابی شبکه ای داشته باشیم ، باید یک تعریف کلی از این موضوع انجام دهیم . بازاریابی شبکه ای نوعی بازاریابی چند سطحی و لایه لایه می باشد. در این متد از بازاریابی افراد حقیقی ویا حقوقی چند لایه از افراد بازاریاب یک محصول تا رسیدن به دست مصرف کننده می باشند .

در بسیاری از کشور ها از جمله ایران برخی از شرکت ها اقدام به فروش محصولات خود از طریق این نوع بازاریابی می کنند . روش کار این شرکت ها و یا به عبارت دقیق تر روش این نوع بازاریابی تعیین یک نماینده فروش می باشد که ضمن تبلیغ و فروش محصولات شرکت نفراتی را نیز جذب نموده و برای فروش محصولات شرکت آموزش می دهد . نمایندگان فروش پس از فروش محصولات شرکت به افراد زیر مجموعه درصدی از سود محصول را به عنوان مزد و یا درصد خود دریافت می کنند و به همین ترتیب تمامی افراد زیر مجموعه نیز در هنگام فروش و بازاریابی محصول درصدی را به عنوان مزد دریافت می کنند.

این نفرات بسته به نوع جایگاهشان در این هرم بازاریابی درصد های سود متفاوتی دریافت می کنند. پس طبیعی است هر کدام از افراد بازاریاب محصولات تنها یکی از کارهای آنها است و برای بدست آوردن سود بیشتر مجبور به شناسایی و تربیت بازریاب های دیگر و قرار دادن ایشان در زیر مجموعه خود می باشند و به این ترتیب این هرم همواره بزرگتر شده ، فروش محصولات شرکت بالا رفته و سود بیشتری نصیب صاحبین شرکت شده و از این سود مبلغ مشخصی به حساب بازاریابان شبکه ای و یا لایه های بازاریاب شرکت واریز خواهد شد.

فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای بسته به بازار مصرف و نیاز جامعه و وجود مشتریان کالا و خدمات شرکت هیچ موقع قطع نشده و این شبکه همیشه می تواند گسترش پیدا کرده و حتی در مراحلی به کشورهای دیگر نیز گسترده شود.


اینکه چه لزومی دارد این فعالیت ها در قالب ثبت شرکت انجام شود استناد می کنیم به دستور العمل نحوه صدور مجوز و نظارت بر فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای که از سوی معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی تصویب و ابلاغ شده است. در این دستور العمل به صراحت قید شده است که هر گونه فعالیت بازاریابی شبکه ای باید در قالب شرکت و با مجوز وزارت بازرگانی انجام پذیرد و چنانچه هر نهاد و گروهی بدون مجوز اقدام به فروش و بازار یابی شبکه ای نماید طبق قانون متخلف شناخته شده و با وی برخورد خواهد شد .

این دستور العمل حتی تنوع و نوع محصولات و کیفیت آنها را منوط به اخذ تاییدیه کمیته نظارت کرده است . پس هر گونه کالا و خدمات با دریافت مجوز از کمیته نظارت می تواند در شرکت هایی که قانونا به ثبت رسیده و فعالیت آنها مجاز می باشد بصورت شبکه ای به فروش رسیده و برای آنها بازاریابی شود .

هر چند ثبت شرکت بازاریابی شبکه ای مانند سایر شرکت ها توسط اداره ثبت شرکت ها انجام می پذیرد ولیکن باید توجه داشت که این نوع شرکت ها باید مواردی و شرایط خاصی را داشته و رعایت نمایند متقاضیان ثبت شرکت های بازاریابی شبکه ای باید طرحی توجیهی تجاری مناسبی را ارائه نمایند وبرای آن باید اهداف و برنامه های عملیاتی پیش بینی شده ای را آماده کرده و ارائه نمایند. این طرح باید روشن و شفاف و مستند شده باشد. قابلیت ارزیابی و نظارت داشته باشد و توجیه اقتصادی خوبی داشته باشد.

این طرح باید قبل از هر گونه فعالیتی به تصویب کمیته نظارت رسیده باشد و تمامی مراحل با توجه به طرح تایید شده انجام پذیرد. چراکه با بی توجهی به طرح تصویب شده مرکز امور اصناف و بازرگانان می تواند مجوز تاسیس را لغو و یا ابطال نماید.

با تصویب اولیه طرح تجاری متقاضیان می توانند با آماده کردن پیش نویس اساسنامه و اظهارنامه نسبت به ثبت شرکت اقدام نمایند . مرکز امور اصناف و بازرگانان پس از تایید کمیته نظارت مسئول تایید اولیه و صدور موافقت مقدماتی و همچنین مجوز نهایی فعالیت شرکت بازاریابی شبکه ای می باشد.

به منظور صدور مجوز فعالیت بازاریابی شبکه ای متقاضیان باید درخواست خود را بصورت کتبی به همراه مدارک مورد اشاره در ماده ای ۲ دستورالعمل مذکور به مرکز امور اصناف و بازرگانان ارائه نمایند . این مدارک مورد بررسی اولیه قرار می گیرد و در صورت تکمیل بودن و داشتن شرایط اولیه برای اعلام نظر و تایید به کمیته نظارت ارجاع داده می شود .

این کمیته اقدام به رسیدگی به مدارک نموده و چنانچه صلاحیت متقاضی را تایید نمایند برای صدور موافقت مقدماتی مراتب به امور اصناف و بازرگانان ارجاع داده خواهد شد. مرکز امور اصناف و بازرگانان با دریافت تاییدیه کمیته نظارت موافقت نامه مقدماتی را برای متقاضی صادر می کند . کمیته نظارت همچنین اقدام به بررسی شرایط احراز متقاضی خواهد نمود و در صورتیکه متقاضی شرایط و ضوابط لازم را مطابق ماده ۲ دستورالعمل داشته باشد اقدام به ارائه تاییدیه برای صدور مجوز فعالیت بازاریابی شبکه ای برای مرکز امور اصناف و بازرگانان خواهد نمود .

برگزاری سمینارهای تبلیغاتی و یا تاسیس دفتر و داشتن نشست های کاری با رعایت مندرجات اساسنامه و طرح تجاری مصوب کمیته نظارت پس از صدور مجوز بلامانع می باشد . همچنین مرکز امور اصناف و بازرگانان می تواند شرکت های دارای مجوز را مطابق با معیارهای تعیین و تصویب شده توسط کمیته نظارت بررسی و رتبه بندی کرده و نتایج آن را بصورت عمومی منتشر نماید .

برای ثبت شرکت بازاریابی شبکه ای متقاضیان باید اقدام به دریافت و تکمیل و ارائه چهار فرم بنمایند. فرم اولی مربوط به اطلاعات متقاضیان و نحوه فعالیت مورد نظر آنها می باشد. فرم دوم به نحوه پرداخت حق الزحمه بازاریابان در شرکت می پردازد و اطلاعات مربوط به ان باید توسط متقاضیان تکمیل شود .اطلاعات امور مالی شرکت در فرم سوم تکمیل خواهد شد و سایر اطلاعات که باید به پیوست ارائه شود مانند اوراق ، اسناد و کاتالوگ و بروشور و … در فرم چهارم درج و پیوست می شود .

پس از تکمیل فرم های فوق ، برای کالاهایی که در این شرکت ارائه خواهد شد چنانچه نیاز به مجوز خاصی دارند ، باید مجوز مربوطه از مراجع ذی صلاح تهیه شده باشد و به اداره ثبت شرکت ها ارائه شود .

متقاضین همچنین باید در برگه ای مکتوب تمامی شرایط شرکت اعم از نوع بازاریابی ، تسویه حساب ، نحوه فعالیت شرکت و ساعات کاری ، نوع تبلیغات ، نحوه تسویه حساب با بازاریابان و سود آنها ، ابزارهای مورد استفاده برای فروش و بازاریابی ، نحوه عودت و شکایت مشتریان ، نوع آموزش و اطلاع رسانی ها و …. همه با امضاء ارائه شود و در نسخه ای دیگر طرح تجاری و فرآیند بازاریابی باید شفاف وقابل استناد و ارزیابی به همراه توجیه اقتصادی برای شرکت و بازاریابان توضیح داده شود .

این نوع شرکت ها تنها می توانند اقدام به بازاریابی شبکه ای نموده و از فعالیت های دیگر منع شده اند و این موضوع باید در اساسنامه به صراحت بیان شود و اما باید ها و نباید های شرکت های بازاریابی شبکه ای که ادامه حیات آنها را می تواند تحت الشعاع قرار دهد :

شرکت بازاریابی شبکه ای موظف است برای درخواست های مشتریان خود حداکثر ظرف ۱۰ روز اقدام نموده و کالای مورد درخواست را به دست ایشان برساند .
شرکت نمی تواند مشتریان و یا بازاریابان را مجبور به انتخاب کالایی خاص نموده و یا کالایی جایگزین برای انها ارسال نماید ( البته در صورتیکه قبلا در طرح تجاری به صورت شفاف این موضوع آورده شده باشد و اطلاع رسانی دقیقی صورت گرفته شده باشد این موضوع می تواند منتفی باشد )
با اولین شکایت کمیته نظارت می تواند وارد عمل شده و در صورتیکه ادعای مشتری تایید شد توسط مرکز امور اصناف و بازرگانان اخطاریه ای پنج روزه برای شرکت صادر کند تا سریعا به شکایت مشتری رسیدگی و رضایت وی جلب شود. در صورتیکه شرکت اقدامی انجام ندهد مرکز امور اصناف و بازرگانان می تواند مجوز فعالیت شرکت را لغو نماید .
چنانچه مشتریان و یا بازاریابان برای دریافت وجه و یا کالای خود در موعد تعیین شده اقدام نکنند و یا در محل حضور نداشته باشند ، شرکت نسبت به قصور آنها دینی نداشته و هیچگونه خسارت و وسودی نباید به مشتری و یا بازاریاب پرداخت نماید .
داشتن حداقل مدرک کارشناسی و یا معادل آن برای مدیر عامل و اعضاء هیئت مدیره الزامی است .
حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت ۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون ریال می باشد .
هرگونه پرداخت پورسانت و پاداش به مشتریان و بازاریان خارج از چهارچوب طرح تجاری مصوب ممنوع می باشد .
میزان پرداخت سود ، پاداش و پورسانت ضمن درج در طرح تجاری باید برای تمامی سطوح کاملا روشن و قابل سنجش و اندازه گیری باشد .
نسبت کفایت سرمایه شرکت ، توسط کمیته نظارت اعلام می شود و این نسبت باید کاملا رعایت شود .
قیمت ها باید مطابق با نرخ تعیین شده در بازار باشد و چنانچه در بازار مشابهی برای کالا وجود ندارد باید تابع قوانین و مقررات قیمت ها لحاظ شوند .
اقدام به گسترش شبکه انسانی و جذب توزیع کننده صرف کالا و پولگردانی ، فروش کالاها و محصولات موهوم، خرید و فروش جایگاه در نمودار درختی و فروش و پیش فروش محصولاتی که تولید آنها مشروط و محتمل است ممنوع می باشد.
اعضاء باید کتبا تعهد نمایند که مطابق با فهرست تایید شده کمیته نظارت اقدام به انتخاب بازرس و حسابرس برای شرکت و ظرف مدت تعیین شده خواهند نمود و گزارشات مالی ماهانه و سالانه خود را به کمیته نظارت ارائه و نماینده این کمیته در مجامع عمومی آنها شرکت داده خواهد شد .
نرم افزار هایی مورد تایید کمیته نظارت تنها می توانند در این شرکت ها راه اندازی شوند . این نرم افزار ها باید قابلیت های مختلفی داشته باشند مانند امکان تامین اطلاعات مورد نیاز کمیته نظارت بصورت لحظه ای . همچنین استخراج آمار و اطلاعات مالی شرکت بایدبصورت فوری ممکن باشد تا در صورت نیاز کمیته نظارت بتواند بدون وقفه به انها دسترسی پیدا کند .
در قراردادی که فی ما بین شرکت و بازرسان و حسابرسان منعقد می شود باید به بازرسان و حسابرسان اجازه بازرسی و بررسی لحظه به لحظه عملیات های مالی داده شده باشد تا در صورت تخطی این افراد مراتب را فورا به کمیته نظارت منعکس کنند .

انواع شرکت های اشخاص

zohre بازدید : 44 چهارشنبه 17 مرداد 1397 نظرات ()

ثبت شرکت مسئولیت محدود   

انواع شرکت های اشخاص : در این مقاله به موضوع شرکت های اشخاص می پردازیم . با انواع شرکت های اشخاص آشنا می شویم و در کل تعریفی کلی درباره شرکت های اشخاص ارائه می دهیم . اگر بخواهیم تعریفی از شرکت های اشخاص داشته باشیم ، شرکت هایی هستند که شخصیت شرکاء مورد توجه است و اعتبار شرکت به اعتبار شرکاء بستگی داشته و سرمایه شرکت نقش عمده ای در اعتبار شرکت ندارد. مسئولیت شرکا در مقابل اشخاص ثالث، تضامنی و نامحدود می باشد و اشخاص ثالث می توانند جهت اسیفای طلب خود به هر یک از شرکاء مراجعه کنند.

انواع شرکت های اشخاص

براساس قانون تجارت شرکت های اشخاص به سه دسته زیر تقسیم کرد :

شرکت نسبی
شرکت تضامنی
شرکت مختلط سهامی

نکته ای که باید به آن اشاره کرد این می باشد که ، یکی از شرکا در این نوع شرکت ها مسئولیت نامحدود دارد .

شرکت نسبی

در شرکت نسبی مسئولیت افراد در قبال قروض شرکت تا حد اورده ای می باشد که در شرکت دارند یعنی چنان چه شرکت دارای قروضی باشد و سرمایه ی شرکت برای پرداخت قروض کافی نباشد از سرمایه ی اورده ی انها استفاده می شود .در شرکتهای تضامنی که همه ی سهامدارن مسئولیت تضامنی دارند .شرکت های مختلط غیر سهامی تنها سهامدارنی که شرکای ضامن هستند در قبال قروض شرکت مسئولیت دارند اما سایر سهامدارن با توجه به اوردهشان در قبال شرکت تعهد دارند .

شرکت نسبی تنها شرکتی می باشد که با ضوابط مدنی ایران تطابق دارد . از خصوصیات این شرکت می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

تشکیل شده از حداقل دو نفر عضو .
   

افراد در این نوع شرکتها در قبال قروض و تعهدات شرکت فقط تا میزان اورده ی خو دارای مسئولیت می باشند.

شرکت تضامنی

شرکت تضامنی بین دو یا چند نفر تشکیل می شود . در این نوع از شرکت ها چنانچه اموال شرکت برای پرداخت قروض شرکت کافی نباشد هر یک از شرکا به تنهایی در قبال پرداخت ان مسئول می باشند . برای تشکیل این نوع شرکت نیاز به داشتن سرمایه ی زیادی نمی باشد و افراد در این شرکتها به هم اطمینان دارند نمونه ی ان مثلا فرزندانی که با پدر خود شریک می شوند و یا دوستانی که با هم شرکت می زنند و به هم اعتماد کامل دارند .

در شرکت تضامنی که سهام غیر قابل انتقال می باشد ، در این نوع شرکت ها برای نام گذاری شرکت حتما باید کلمه ی تضامنی قید شود و مسئولیت سهامدارن در این نوع شرکتها به صورت تضامنی می باشد.

تفاوتی که بین ثبت شرکت تضامنی و نسبی وجود دارد در این است که در شرکتهای تضامنی شرکا در قبال قروض شرکت مسئول هستند و اوردهی انها بستگی ندارد اما در شرکت های نسبی افراد با توجه به میزان سرمایه ای که دارند نسبت به شرکت متعهد می باشند . در انتخاب نام برای شرکتهای نسبی باید کلمه ی نسبی قید شود .

شرکت مختلط غیر سهامی

شرکت مختلط غیر سهامی بین یک یا چند نفر سهامدار با مسئولیت محدود و یا یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می شود . در صورتیکه به شکل شریک ضامن باشد افراد نسبت به کلیه ی قروض شرکت مسئول هستند و این امکان وجود دارد که این قروض بیشتر از اموال و دارایی های شرکت باشد اما اگر از نوع مسئولیت محدود باشد فرد تا میزان سرمایه ای که در شرکت دارد نسبت به قروض شرکت مسئول می باشد .

این نوع شرکت ها که از دو گروه مختلف تشکیل شده است بدین صورت که دسته ی اول افرادی هستند که سرمایه ی کافی برای سرمایه گذاری را دارند اما با امر تجاری اشنایی ندارند و گروه دوم افرادی هستند که دارای طر ح های مختلفی برای فعالیت های تجاری هستند اما نمی خواهند تحت عنوان کارمند سرمیه دار کار کنند بلکه می خواهند برای خودشان فعالیت کنند ،پس در نتیجه این دو گروه در صورتیکه با هم به توافق برسند شرکت مختلط غیر سهامی را تشکیل می دهند که گروه اول دارای مسئولیت محدود هستند و گروه دوم دارای مسئولیت تضامنی می باشند و اداره کردن شرکت نیز بر عهده ی گروه دوم می باشد .

ثبت شرکت در پیام

zohre بازدید : 51 چهارشنبه 17 مرداد 1397 نظرات ()

آشنایی با منطقه ویژه اقتصادی پیام برای ثبت شرکت در پیام

پیام منطقه ویژه اقتصادی (PSEZ) می باشد در جهت تبدیل شدن به قطب اقتصادی استان البرز تازه تاسیس. پیام منطقه ویژه اقتصادی می باشد که نزدیک ترین SEZ به شهرستان پایتخت تهران، با 3600 هکتار. منطقه در 10،000 HEC. از خاک فرودگاه بین المللی پیام در کرج جهت توسعه دادن حمل و نقل هوایی و حمل و نقل پستی، انبار کالا، فروشگاه سرد، خدمات بسته بندی، محصولات بهره وری، خراب شدنی و زمان کالاهای حساس صادرات می باشد.
پیام فقط SEZ در منطقه با امتیاز فرودگاه و خطوط هوایی خود می باشد.نزدیک به مرکز صنعتی، اقتصادی و کشاورزی تهران، با دسترسی راحت به راه آهن، مترو و دیگر بزرگراه مرتبط. برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی پیام فرصت های مساوی و امکان سرمایه گذاری برای افراد ایرانی و خارجی در هر مقیاس همکاری، افزون بر تضمین سرمایه گذاری خارجی با توجه به جاذبه و قانون حمایت از سرمایه گذاری خارجی و آزادی سرمایه گذاری انتقال و درآمد کسب نموده از آن ایجاد نموده است، با هیچ قانون مانع اداری. افزون بر این، ورودی رایگان دارا می باشد، بدون عوارض گمرکی برای کالا، ماشین آلات و مواد اولیه تا زمانی که در منطقه استقرار یافته باشد، با امکان صادرات کالا از منطقه بدون تشریفات گمرکی.
پیام فرودگاه فرودگاه محموله بین المللی قرار گرفته در کرج از 40km البرز استان تهران، ایران می باشد. این فرودگاه در سال 1990 تاسیس گردید.

امور پستی خاورمیانه

منطقه همه امور پستی از شرق میانه در آینده نزدیک را اداره خواهد کرد، او اشاره دارد. همانطور که در مقررات، نزدیک به 10 کشور تبدیل خواهد گردید کشورهای عضو گروه پستی منطقه ای می باشد. همه امکانات سخت افزاری و نرم افزار خواهد گردید در فرودگاه پیام با همکاری فرودگاه Office.20 ساله فرستاده راه اندازی گسترش بیشتر از مساحت 10،000 هکتار و دارای وسیع ترین باند و فرودگاه امکانات حتی برای هواپیماهای باربری.

ثبت شرکت در پارس

zohre بازدید : 36 چهارشنبه 17 مرداد 1397 نظرات ()

آشنایی با منطقه ویژه اقتصادی پارس برای ثبت شرکت در پارس

منطقه ویژه می باشد در همسایگی عسلویه، یک روستا در خلیج فارسی، 280 کیلومتری جنوب شرقی بوشهر، 570 کیلومتری شمال غربی بندر عباس، و 100 کیلومتر دورتر از دریایی میدان گازی پارس جنوبی در خلیج فارسی واقع گردیده است.

استقرار
منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (منطقه ویژه) در سال 1998 در جهت استفاده از منابع نفت و گاز پارس جنوبی و فعالیت های تجاری تشویق گردید در زمینه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی افتتاح گشت.

اهداف
آسان نمودن برای اجرای به موقع پروژه های متعدد نفت و گاز، پایه و اساس نمایش مناسب برای جذب مشارکت داخلی و خارجی با هدف گسترش صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین صنایع بین مرتبط و پایین دست، ایجاد کار محلی فرصت ها و جذب نیروی کار خبره و نیمه ماهر از کشور مجاور استان با توجه به تاثیرات مثبت آن بر رونق اقتصادی در استان های بوشهر، فارس و هرمزگان.
محل
این منطقه واقع گردیده است ساحل فارسی خلیج فارس و 300 کیلومتر می باشد. شرق بندر بوشهر و 570 کیلومتر. غرب بندر بندر عباس و حدود 100 کیلومتر می باشد. دور از میدان گازی پارس جنوبی (ادامه شمالی گنبد قطر).

گروه بندی ماکرو از امکانات و خدمات


• مرکزی اداری : دفتر مرکزی محلی، امور صنعتی، خدمات زیربنایی، گمرک. مکان های اشتغال، دفتر رفاه اجتماعی، ویزا، …
• دفتر و مراکز خدمات: بانک دفتر مرکزی، اداره پست، پلیس، رانندگی و خودرو دفتر صادر نمودن مجوز، دفتر ثبت املاک، …
• ورزش و اماکن تفریحی: سالن تربیت بدنی چند منظوره، استخر ها بسته می باشد، زمینه گسترش ورزش، ورزش های آبی، ملوانان باشگاه، …
• بهداشت و مرکز های پزشکی:ابتدا کمک خدمات اورژانس، درمانگاه، بیمارستان عمومی برای عملیات روزانه، داروخانه، …
• اماکن آموزش فنی و حرفه ای: روغن ویژه، گاز و پتروشیمی مؤسسه، مرکز تحقیقات، کاربردی هیئت علمی دانشگاه، کتابخانه و مرکز اسناد، …
• دین و مذهب، هنر و اماکن فرهنگی: سالن مونتاژ چند منظوره، سالن نمایشگاه، کلیسای کوچک (دعا)، خانه …

ثبت شرکت در بوشهر

zohre بازدید : 43 چهارشنبه 17 مرداد 1397 نظرات ()

معرفی بوشهر برای ثبت شرکت

پیشینه تاریخی بوشهر برگشت به زمان ایلام- که به عنوان Lyan در آن دوره شناخته گشت بر خواهد گشت.
در سلسله ساسانی، آن روایت است که محل ذکر روستا گسترش یافته توسط ساسانی اردشیر بوده است.
در جهت حمایت از این هدف، آن را باید به ذکر است که خرابه های قلعه Rishehr می باشد در مجاورت بوشهر می باشد که به تازگی به جای مانده از خندق (چاه) در روند اکتشافات باستان شناسی و علمی کشف واقع گردیده است.
توجه کنید که اکتشافات اخیر نشان داد که بوشهر محل گسترش و مسکونی در دوران اسلامی بیش از 4000 سال قبل بوده است
بوشهر یکی از شهرستانها اصلی که لیتوگرافی را وارد کرده و تعداد زیادی از شهرستانها مهم ایران بهره مندی از صنایع مدرن مثل برق و تولید یخدان و جو در زمان می باشد.
از آنجا که از ساخت ثروت در نتیجه، ساختمان نماینده شرکت های خارجی و کنسولگری های دولت های خارجی مثل انگلیس، آلمان و Osmanid ساخته گردید که برخی از آنها را می توان حتی در این زمان مشاهده کرد.

مدارک درخواست کد اقتصادی شخص حقیقی

zohre بازدید : 90 پنجشنبه 07 تير 1397 نظرات ()

مدارک مربوط به درخواست شماره کداقتصادی شخص حقیقی :


1-در خواست کتبی شخص .

2-فتوکپی پروانه کسب .

3-فتوکپی کامل صفحات شناسنامه .

4-فیش پرداختی مبلغ 10000 ریال به حساب 523 خزانه نزدیکی از شعب بانک ملی ایران.

5-تکمیل فرم اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی (فرم نمونه)

6-عکس 2*3 متقاضی(سه قطعه )

7-فتوکپی کارت اقتصادی قبلی یا فیش کامپیوتری (در صورتی که قبلا کارت در یافت نموده باشد .)



پس ار تهیه مدارک فوق الذکر و تکمیل فرم اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی و امضای آن ، نسبت به تحویل به حوزه مالیاتی مربوطه اقدام و ممیز مالیاتی پس از کنترل مدارک و ثبت در دفتر حوزه ،

رسدی دریافت مدارک را صادر و تحویل مؤدی می نماید و مدارک به اداره نظارت و پیگیری تحویل و اداره مذکور پس از بررسی مدارک دریافتی ،آنها را به اداره کل اطلاعات و خدمات مالیاتی و اداره

شماره اقتصادی ، ارسال و اداره مذکور پس از دریافت مدارک و بررسی آنها نسبت به صدور کارت شماره اقتصادی اقدام می نماید . چنانچه پس از دریافت کارت شماره اقتصادی تغییراتی

در اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی حادث شود لازم است فرم نمونه را تکمیل و بهمراه مدارک مثبته به حوزه مربوطه یا اداره صادرکننده کارت تحویل داده شود تا نسبت به ثبت تغییرات و اصلاح کارت ، اقدام لازم به عمل آید.

روش و مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود

zohre بازدید : 99 پنجشنبه 07 تير 1397 نظرات ()


1-پس از تکمیل دو برگ تقاضانامه و دو برگ شرکت نامه (مطابق نمونه ضمیمه ) و تهیه دو جلد اساسنامه وامضای ذیل تمام اوراق توسط تمام شرکا، جهت پرداخت هزینه تعیین نام پس از اخذ فیش به بانک های معین مراجعه وفیش پرداختی را به واحد حسابداری اداره ثبت شرکتها ارائه واحد مزبور نسبت به ممهور نمودن برگ اظهار نامه اقدام می نماید.

2-چند نام (باتوجه به اینکه :1-نام خارجی نباشد 2-سابقه ثبت نداشته باشد 3-دارای معنا و مفهوم باشد 4-با فرهنگ اسلامی مطابقت داشته باشد )انتخاب و به واحد تعیین نام اداره ثبت شرکت ها مراجعه و مسئول مربوطه با بررسی نامهای ارائه شده نسبت به انتخاب و تعیین نام اقدام و نام تعیین شده را در روی برگ اظهار نامه قید می نماید و سپس اخذ موافقت از مسئولین اداره ثبت شرکتها در خصوص نام تعیین شده بعمل آید و این نام باید در واحد تعیین نام ثبت دفتر شود.

3-مدارک را با توجه به مواردی که ذکر شد(2برگ تقاضانامه-2برگ شرکت نامه-2جلد اساسنامه- فتوکپی شناسنامه کلیه شرکا-ارائه مجوز در صورت نیاز – 2نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین-2نسخه صورتجلسه هیات مدیره )تحویل قسمت پذیرش مدارک اداره ثبت شرکتها داده و رسید دربافت شود و با عنایت به تاریخ تعیین شده برای اعلام نتیجه در روز موعد به (احدی از شرکا یا وکیل رسمی شرکت )به باجه اعلام نتیجه اداره ثبت شرکتها مراجعه نمایند.

4-در صورتی که کارشناس اداره ثبت شرکتها ایرادی یا نقصی در مدارک ابرازی مشاهده ننماید نسبت به تهیه پیش نویس آگهی ثبت اقدام و پیش نویس مربوطه پس از تایید مسئولین اداره ثبت شرکت ها تایپ و در روز مراجعه تحویل متقاضی داده می شود. متقاضی بایستی به بانک مراجعه و نسبت به پرداخت حق الثبت که در ذیل اظهار نامه مبلغ آن قید شده اقدام نماید. تذکر 1:قبل از مراجعه به بانک نمایندگی روابط عمومی جهت تعیین مبلغ حق الدرج آگهی تاسیس در روزنامه کثیر الانتشار و اخذ فیش مراجعه شود و مبلغ حق الثبت و حق الدرج در یک مرحله به بانک پرداخت شود. تذکر 2:در صورتی که کارشناس اداره ثبت شرکتها ایراد یا نقصی در مدارک مشاهده نماید مراتب کتبا به متقاضی اعلام خواهد شد که نسبت به رفع نقص یا ایراد اقدام نماید . تذکر 3:در صورتی که کارشناس اداره ثبت شرکتها موضوع شرکت را محتاج مجوز از مراجع ذیصلاح تشخیص دهد نسبت به تهیه استعلام اقدام و برگ استعلام پس از اخذ امضا از مسئولین مربوطه در دبیرخانه اداره کل ثبت شرکتها ثبت دفتر شده و به مرجع مربوطه همراه با یک نسخه فتوکپی از مدارک تحویل داده شود.

5-پس از پرداخت مبلغ حق الثبت ، فیش مربوطه را به واحد حسابداری اداره ثبت شرکتها ارائه و واحد مربوطه نسبت به ممهور نمودن ذیل برگ تقاضانامه و درج مبلغی پرداختی و تاریخ و شماره فیش اقدام می نماید.

6-مدارک به واحد ثبت تاسیس و تغییرات اداره ثبت شرکتها تحویل داده شود و مسئول مربوطه پس از ثبت در دفتر و تعیین شمازه ثبت شرکت و درج بر روی اظهار نامه اقدام و در ذیل ثبت دفتر از شخص معرفی شده توسط شرکا(که خود از شرکا یا وکیل رسمی شرکت می باشد )با قید جمله "ثبت با سند برابر است " امضا اخذ می نماید و سپس آگهی تایپ شده با امضای رئیس اداره ثبت شرکتها برد. یک نسخه از مدارک ضیط در پرونده شرکت شده و در بایگانی اداره ثبت شرکتها نگهداری خواهد شد و یک نسخه دیگر از مدارک (تقاضانامه-شرکت نامه- اساسنامه –صورتجلسه مجمع عمومی موسس- صورتجلسه هیات مدیره ) ممهور به مهر اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی شده و تحویل متقاضی می گردد.

7-متقاضی مدارک مربوط به خود و پرونده تشکیل شده را به قسمت دبیرخانه اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی برده و پس از ثبت آگهی در دفتر اندیکاتور ، مسئول مربوطه نسبت به درج شماره ثبت دفتر و ممهور نمودن آگهی تایپ شده اقدام و پرونده تشکیل شده را ضبط و بقیه مدارک تحویل متقاضی می گردد.

8-متقاضی پس از تحو یل گرفتن مدارک مربوط به خود، نسخه دوم آگهی تاسیس را به واحد روابط عمومی مستقر در اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی جهت درج در روزنامه کثیر الانتشار تحویل و نسخه اول آگهی تایپ شده تاسیس شرکت را به دفتر شرکت سهام روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران واقع در خیابان بهشت(خیابان جنوبی پارک شهر)جهت درج روزنامه رسمی(پس از پراخت حق الدرج که توسط مسئول مربوطه تعیین می گردد)تسلیم می نماید.

تذکر :در صورت نیاز فوری به آگهی تاسیس شرکت قبل از انتشار در روزنامه رسمی چند نسخه فتوکپی از آگهی تاسیس تهیه و هنگام تحویل اصل آگهی به دفتر روزنامه رسمی فتوکپی توسط دفتر روزنامه رسمی ممهور به مهر می گردد که دارای اعتبار مربوطه خواهد بود.

مراحل ثبت شرکت بعد از تعیین نام

zohre بازدید : 114 پنجشنبه 07 تير 1397 نظرات ()

همانطور که در مطالب متعددی برای کاربران عزیز از مراحل ثبت شرکت اینترنتی و چگونگی طی مراحل ثبتی شرکت تا مرحله تعیین نام گفته شده است در این مطلب سعی بر آن است تا مراحل بعدی مربوط به ثبت شرکت را ذکر نماییم ، ذکر این مطالب به منظور اطلاع رسانی در جهت تسریع مراحل ثبت شرکت می باشد امید است با ارائه این مطلب بتوانیم کمکی هرچند مختصر به شما متقاضیان عزیز ثبت شرکت نماییم .

مرحله پس از تعیین نام شرکت :

پس از مشخص شدن نام شرکت می بایست نسبت به چاپ اوراق مربوط به شرکت از سامانه اقدام نمود ،این اوراق برای شرکتهای سهامی خاص و مسئولیت محدود متفاوت هستند .

اوراق قابل چاپ شرکت مسئولیت محدود از سامانه :

1-برگه تعیین نام
2-تقاضانامه
3-شرکتنامه
4-اساسنامه
5-صورتجلسه موسسین
6-رسید پذیرش اینترنتی
اوراق قابل چاپ در شرکت سهامی خاص :

1-برگه تعیین نام
2-اظهارنامه
3-اساسنامه
4-صورتجلسه موسسین
5-رسید پذیرش اینترنتی

این اوراق می بایست در دو نسخه چاپ گردد و ذیل تمام صفحات آن توسط اعضاء شرکت به امضاء برسد .
پس از امضاء اوراق می بایست سایر مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تکمیل گردیده و به همراه این اوراق پست گردد .
سایر مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت :

1-رونوشت برابر با اصل مدارک شناسایی اعضاء
2-گواهی عدم سوء پیشینه اعضاء هیئت مدیره و بازرسین
3-اقرارنامه مدیران
4-ارائه برگه مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع فعالیت
5-وکالتنامه وکیل در صورتی که وکیل امضاء کننده دفاتر ثبت شرکت باشد .

پس از تکمیل موارد فوق سپس می بایست تمامی اوراق ذکر شده را در باجه های منتخب پستی و بوسیله ی پاکت های مخصوص توسط پست پیشتاز به اداره ثبت شرکتهای مربوطه ارسال نمود ، لازم به ذکر است در زمان ارسال مدارک می بایست یک نسخه از رسید پذیرش اینترنتی را در قسمت پشت پاکت الصاق نمود .
پس از پست مدارک به اداره ثبت شرکتها ،بارکدی از طرف اداره پست به شخص ارائه می گردد تا نسبت به درج آن در قسمت مربوطه در سامانه اقدام گردد.
لازم به ذکر است در صورتی که تا حداکثر 24 ساعت پس از پست مدارک بارکد پستی در سامانه درج نگردد پرونده عینا عودت می گردد .
پس از ارسال مدارک و درج بارکد در سامانه همواره می بایست نسبت به پیگیری وضعیت ثبت شرکت در سامانه اقدام نمود ،معمولا تا 48 ساعت پس از ارسال مدارک وضعیتی که در سامانه قید می گردد همان ارسال مدارک می باشد ،پس از این وضعیت در صورتی که مدارک توسط داده آماری تایید گردد پرونده در وضعیت ارجاع به کارشناس قرار می گیرد ،این وضعیت برای پرونده ممکن است تا دو هفته و یا بیشتر ( بسته به حوزه ی ثبتی مربوطه و تعداد پرونده در کارتابل کارشناس ) به طول انجامد .

پس از بررسی کارشناس پرونده ممکن است 3 اتفاق بیفتد :
1-رد پرونده ثبت شرکت:


در این صورت پرونده ثبت شرکت دارای ایرادی است که قابل حل نمی باشد و کلیه مراحل ثبتی می بایست از ابتدا از سر گرفته شود .
2-نقص پرونده ثبت شرکت :

در این صورت پرونده دارای ایرادی است که ممکن است قابل رفع باشد ،در این صورت می بایست ایرادات پرونده را دقیقا رفع نمود و توسط پاکت های مخصوص رفع نقص به اداره ثبت شرکتها فرستاد تا پس از طی مراحل مخصوص به خود رفع نقص انجام گیرد و پرونده ثبت گردد .
3- ارسال شده برای صدور آگهی :

این وضعیت همان وضعیتی است که در صورت ایراد نداشتن مدارک می بایست اتفاق بیفتد ، در صورت رویت این وضعیت در وضعیت پرونده می بایست نسبت به چاپ پیش نویس آگهی ثبتی اقدام نموده و شخص امضاء کننده دفاتر با مراجعه به اداره ثبت شرکتها و پرداخت هزینه های قانونی و امضاء ذیل دفاتر مدارک مربوط به ثبت شرکت را اخذ نماید .
پس از تحویل مدارک از اداره ثبت شرکتها می بایست نسبت به چاپ آگهی تاسیس در روزنامه رسمی کشور اقدام نمود .

کارت بازرگانی

zohre بازدید : 151 پنجشنبه 07 تير 1397 نظرات ()

کارت بازرگانی چیست؟

کارت بازرگانی در قوانین ایران برای واردات و  صادرات کالا برای تاجران ضروری است. در ایران تنها بازرگانانی می‌توانند در واردات و صادرات شرکت کنند که دارای کارت بازرگانی باشند.

صدور کارت بازرگانی موکول به آن است که بازرگانان موسسه و یا شرکت خود را در دفتر ثبت تجارتی ثبت کرده باشد. در شرکت‌های تجارتی کارت بازرگانی مربوطه بنام مدیر مسئول شرکت صادر می‎شود. بازرگانانی که تقاضای صدور کارت بازرگانی می‎نمایند باید طبق فرم‌های چاپ شده از طرف اتاق بازرگانی اطلاعات مربوط به تجارت خود را به اتاق بازرگانی بدهند و از طرف دو نفر از اعضای اتاق بازرگانی معرفی شوند. صدور کارت بازرگانی برای بعزرگانان و شرکت‌های خارجی منوط به معامله متقابله است.یعنی در صورتی به بازرگانان خارجی کارت بازرگانی داده می‎شود که کشور آنها نیز به بازرگانان ایرانی اجازه فعالیت بازرگانی دهند.

استعلام برند پیش از ثبت

zohre بازدید : 161 پنجشنبه 07 تير 1397 نظرات ()

منظور از استعلام برند قبل از ثبت این می باشد که چنانچه شخصی بخواهد علامت تجاری برای کالای خود داشته باشد و این محصول در طبقات مشابه باشد با علامتی که از قبل ثبت شده و علامت مورد نظر فعلی نیز شبیه این برند ثبت شده باشد با مانع عدم استفاده وثبت شدن مواجه می شود.در رابطه با استعلام کردن نام برند قبل از ثبت نیاز است که تابع شرایط خاصی باشیم استعلام برند به این خاطر انجام می شود که قبل از استفاده ما از این نام تجاری شخص دیگری استفاده نکرده باشد و عین یا مشابه همان ثبت برند را انجام نداده باشد. چرا که داشتن نام برند به منزله شناسایی کالا و محصول ارائه شده می باشد . پس در واقع یک برند باید کاملا نو " باشد و استعلام آن نشان دهنده این موضوع نباشد که توسط شخص دیگری به ثبت رسیده است .

روش های استعلام برند

از روشهای استعلام برند قبل از ثبت این است که شما به آدرس سامانه (rrk.ir ) که درگاه اطلاع رسانی روزنامه رسمی کشور است مراجعه کنید . یا می توانید با مراجعه به سامانه اداره مالکیت صنعتی به نشانی ipssaa.IR ) ) استعلام قبل از ثبت برند را انجام دهید. در این سامانه می توان از طریق دکمه جستجو وارد صفحه جستجو شوید و نام مورد نظر و طبقه درخواستی را تعیین نموده و بر روی گزینه جستجو کلیک نمود. در صورت وجود هرگونه سابقه ثبت ، نتایج به شما اعلام خواهد شد .این سامانه از امن ترین درگاه ها جهت استعلام برند می باشد . در روش نخست یعنی سایت روزنامه رسمی کشور نیز برای استعلام برند با وارد کردن آدرس سامانه قسمت آگهی قانونی را انتخاب کرده وبا کلیک بر روی علامت تجاری برای نوع آگهی و ذکر نام و اجرای مراحل سامانه ای که از شما درخواست کرده گزینه جستجو را انتخاب کنید . با استعلام برند قبل از ثبت می توان اطلاعاتی در مورد برند هایی که قبلا به ثبت رسیده در 45 طبقه کاری کسب کرد.
نکات مهم در استعلام برند پیش از ثبت

در استعلام برند قبل از ثبت ودر مورد انتخاب نام برند باید نکاتی را رعایت کرد که در ذیل شرح داده می شود :

1- علامت تجاری شما کاملا جدید و مبتکرانه باشد .

2- قدرت اشتباه کردن را از مشتری و مخاطب خود بگیرد.

* در استعلام برند قبل از ثبت که در شرح 1 آمده در حقیقت ابتکار باید از ملزومات ثبت برند باشد بدین شکل که علامت تجاری مبتکرانه و خلاقانه باشد به طوری که دارای طراحی و ابعاد و شکل و رنگ خاصی باشد واز سوی دیگری درعلامت تجاری نباید از اسامی عامه استفاد شود .

* در رابطه با مورد شماره 2 باید بگوییم که ثبت برند و استعلام آن برندی مناسب است که قدرت اشتباه کردن را از مشتری و مخاطب خود بگیرد .یعنی علامت تجاری نباید طوری رسم شود که مخاطب یا مشتری اشتباه کند و فکر کند که این یک علامت دیگری است که از قبل می شناخته و به اصطلاح عامیانه با دیدن علامت تجاری نگوید« این مربوط به فلان برند است. » یعنی علامت تجاری یا برند یا لوگو باید چنان قوی رسم شود که مشتری دچار سردرگمی نشود و قدرت تشخیص تفکیک علائم بر روی محصولات را داشته باشد .

تعداد صفحات : 5

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 44
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 59
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 105
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 293
  • بازدید ماه : 2,294
  • بازدید سال : 16,449
  • بازدید کلی : 32,345