close
تبلیغات در اینترنت
آنلاین - 2
loading...

آنلاین

معایب اجرای چک از طریق اداره ثبت محل

zohre بازدید : 23 چهارشنبه 17 مرداد 1397 نظرات ()

چک نوشته ای است که به موجب آن صادرکننده وجوهی را که در نزد محال علیه دارد کلا یا بعضا مسترد یا به دیگری واگذار نماید. پس به موجب این تعریف، محال علیه می تواند بانک، صراف و یا هر شخص دیگری باشد و دارنده حساب می تواند بر وجوهی که نزد محال علیه دارد، برای استرداد کل یا بعض آن یا برای واگذاری کل یا بعض  آن به دیگری به نام خود یا به حواله کرد دیگری چک صادر کند، معمولاَ اشخاصی که پول دارند، در موسسات صرافی، صندوق های قرض الحسنه، بانکی و یا نزد اشخاص دیگر پ.ل خود را متمرکز می نمایند و هر موقع که لازم داشته باشند از آن محل حواله می دهند.

درخواست صدور اجراییه از اجرای ثبت :


به موجب ماده 2 قانون صدور چک، چک در حکم سند رسمی و لازم الاجراست. و مطابق همین ماده، دارنده چک در صورت مراجعه به بانک محال علیه و عدم دریافت تمام و یا قسمتی از وجه آن به علت نبودن محل و یا به هر علت دیگری که منتهی به برگشت چک و عدم پرداخت گردد، می تواند طبق قوانین و آیین نامه های مربوط به اجرای اسناد رسمی، وجه چک یا باقی مانده آن را از صادرکننده وصول نماید. برای صدور اجراییه باید درخواستنامه چاپی طبق نمونه موجود در اداره ثبت، اصل و فتوکپی جک، و برگشتی آن به ثبت محل تسلیم شود. اجرای ثبت در صورتی دستور اجرا صادر می کند که مطابقت امضای چک با نمونه امضای صادرکننده در بانک از طرف بانک گواهی شده باشد. دارنده چک اعم از کسی است که چک در وجه او صادر گردیده یا به نام او پشت نویسی شده است یا حامل چک یا قائم مقام قانونی آنان باشد. به هر روی، درخواست صدور اجراییه از این طریق معایب و مزایا دارد :

معایب اجرا از طریق اداره ثبت محل :

علی رغم این که اقدام از طریق اجرای ثبت مستلزم وقت کمتری است و در واقع بدون رسیدگی و صدور حکم ، اقدام به اجرای مفاد چک می شود، در عمل دارندگان چک ها اقدام از طریق مراجع قضایی را، بر طریق اجرای ثبت ترجیح می دهند. دلایل عمده این امر به شرح ذیل است :
1- به موجب ماده 2 قانون اجرای محکومیت های مالی مصوب 10/ 8 / 1378 : " هر کس محکوم به پرداخت مالی به دیگری شود، چه به صورت استرداد عین یا قیمت یا مثل آن و یا ضرر و زیان ناشی از جرم یا دیه، و آن را تادیه ننماید دادگاه او را الزام به تادیه نموده و چنان چه مالی از او دسترس باشد، آن را ضبط و به میزان محکومیت از مال ضبط شده استیفا می نماید. و در غیر این صورت، بنا به تقاضای محکوم له، ممتنع را در صورتی که معسر نباشد، تا زمان تادیه حبس خواهد کرد ". استفاده از امتیاز مذکور در این ماده ( حبس محکوم علیه ) مختص به اقدام از دادگستری است. و اجراییه ثبت صلاحیت این کار را ندارد.
2- هزینه اقدام از طریق اجرای ثبت 10% مبلغ مورد درخواست است که در مقایسه با هزینه درخواستی دادگستری ( 5/1 یا 2% ) به مراتب بیشتر است ، اگرچه پرداخت 10% مزبور به عهده مدیون سند اجرایی است. اما در صورتی که متقاضی موفق به معرفی اموالی از مدیون برای اجرا نگردد، دایره اجرای ثبت اسناد، استرداد لاشه چک را منوط به پرداخت مبلغ مذکور از طرف متقاضی اجرا می نماید.
3- اجرا از طریق ثبت، تنها علیه " صادرکننده " امکان پذیر است تو علیه سایر متعهدان از این طریق اجرا ممکن نخواهد بود.
4- برخی محاکم، اقدام از طریق اجرای ثبت را دلیل انصراف دارنده چک از تعقیب کیفری می دانند .
5- در دادگاه بدون ابلاغ به خوانده امکان تامین خواسته وجود دارد ولی در اداره ثبت اول به خوانده ابلاغ می شود سپس به تامین خواسته اقدام می شود. در این صورت خوانده می تواند اموالش را منتقل کند. با وجود این عیب ها درخواست صدور اجراییه از اجرای ثبت مزایایی را نیز به شرح ذیل دارد :
اقدام از طریق اجرای ثبت، برخلاف اقدام از طریق دادگستری که مستلزم تقدیم دادخواست و تشریفات دادرسی و قطعیت حکم و ... می باشد، مدت زمان بسیار کمتری را جهت حصول نتیجه نیازمند است.

ثبت علامت تجاری در شیراز

zohre بازدید : 23 چهارشنبه 17 مرداد 1397 نظرات ()

معرفی علامت تجاری و شرایط ثبت آن

علائم تجاری علامت هایی هستند که برای معرفی کالا و محصول از لحاظ کیفیت و ضمانت مرغوبیت جنس آن ها مورد استفاده قرار می گیرند که می تواند نقش، رقم ، حرف و ... باشد.
هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند به ثبت علامت تجاری اقدام کند مشروط بر اینکه مدارکی دال بر انجام فعالیت تجاری یا تاجر بودن داشته باشد، یعنی یا پروانه کسب از اتحادیه مربوطه داشته باشد یا پروانه بهره برداری از سازمان صنعت ، معدن و تجارت تهران یا هر استان دیگر، یا پروانه ساخت صادره از سازمان غذا و دارو و یا دانشگاه علوم پزشکی تهران یا ایران یا گواهی از اتحادیه مربوطه جهت کالا یا خدمات مورد نظر و سایر مجوزها از مراجع ذی ربط حسب محصول و کالا یا خدمات مورد نظر متقاضی.
ثبت علامت اختیاری است مگر در مواردی که دولت الزامی قرار دهد. به عنوان مثال ، مواد غذایی که باید در لفاف و ظروف مخصوصی باشد مثل کنسرو، کره و ... یا نوشابه و آب های گازدار، یا لوازم آرایشی که اثر مستقیم روی پوست بدن انسان دارد. مثل صابون، عطر ، ادکلن و یا داروهای اختصاصی با موارد استعمال طبی اعم از انسانی و حیوانی " مصوب 30 اردیبهشت ماه 1328 هیات دولت ".
علامت تجاری باید جدید باشد و سابقه ثبت و استعمال توسط دیگران را نداشته باشد. باید ابتکاری و توام با طراحی و ظرایف شکلی باشد. طوری باشد که مشتری را به اشتباه و سردرگمی و در نتیجه به انتخاب نادرست سوق ندهد.
در صورت ثبت، دولت از آن حمایت می کند. مرجع ثبت، اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی است. ثبت علامت قابل اعتراض از سوی اشخاص ذی نفع است. مدت حمایت دولت از این علامت ده سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه می باشد. کلیه دعاوی حقوقی و جزایی مربوط به علامت تجاری در دادگاه های تهران رسیدگی می شود.

علامت هایی که ثبت آن ها ممنوع است :

مطابق ماده 5 قانون ثبت علائم و اختراعات ایران، ثبت علامت های ذیل به عنوان علامت تجاری ممنوع است :
1. پرچم مملکتی ایران و هر پرچم دیگری که دولت ایران استعمال آن را به طور علامت تجاری منع کند و همچنین مدال ها و نشانه ها و انگ های دولت ایران.
2. کلمات و یا عباراتی که موهم انتساب به مقامات رسمی ایران باشد از قبیل دولتی و امثال آن .
3. علائم موسسات رسمی مانند هلال احمر، صلیب سرخ و نظایر آن .
4. علائمی که مخل انتظامات عمومی یا منافات عفت باشد.

طبقه بندی علامت تجاری

1.صنایع و محصولات شیمیایی
2.فلزات و مصنوعات فلزی
3.دستگاه و لوازم آلات فنی و علمی و صنعتی
4.مصنوعات و اشیاء ساخته شده از مواد مختلف
5.مصنوعات نساجی
6.اسباب بازی و لوازم ورزش
7.مواد غذایی و محصولات کشاورزی
8.سایر موارد

مدارک لازم جهت ثبت برند در شیراز

1. اظهارنامه ثبت برند در 3 نسخه
2. نسخه اصلی یا رونوشت گواهی شده وکالتنامه ، در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.
3. ارائه ده نمونه از علامت به صورت گرافیکی که با علامت الصاق شده روی اظهارنامه یکسان بوده و ابعاد آن حداکثر 10 در 10 سانتی متر باشد.اگر ارائه علامت به صورت گرافیکی نباشد ده نمونه از کپی یا تصویر علامت حداکثر در همین ابعاد و به نحوی که مرجع ثبت مناسب تشخیص دهد،ارائه خواهد شد.
درخواست کننده باید بر روی هر اظهارنامه یک نمونه از علامت را الصاق و آن را امضاء نماید . نمونه سوم در موقع ثبت بر روی صفحه مربوطه در دفتر ثبت و نمونه چهارم بر روی تصدیق ثبت الصاق می شود. علاماتی که برجسته یا گود در روی شیی ء نشان داده می شود بر روی کاغذ نفش خواهد شد. ابعاد نمونه نباید از ده سانتیمتر از هر طرف تجاوز کند.
بر روی هر نمونه الصاق شده به طریق بالا مهر شعبه ثبت شرکت ها و علایم تجاری و اختراعات زده می شود به طریقی که یک قسمت از مهر بر روی نمونه و قسمت دیگر بررو.ی صفحه قرار گیرد.
چنانچه مرجع ثبت نمونه علامت ارائه شده را مناسب تشخیص ندهد، تسلیم نمونه مناسب را درخواست می نماید.در هر حال،علامت باید به همان نحو که درخواست و ثبت می شود استعمال گردد.
4. در صورت سه بعدی بودن علامت،ارائه علامت به صورت نمونه های گرافیکی یا تصویر دو بعدی روی برگه به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد که همان علامت سه بعدی را تشکیل دهند،الزامی است.
5. مدارک مربوط به حق تقدم که باید همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم شود.
6. ارائه مدارک دال بر فعالیت در حوزه ذی ربط بنا به تشخیص مرجع ثبت.
7. نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و ارائه گواهی مقام صلاحیتدار،اتحادیه یا دستگاه مرتبط،در صورتی که ثبت علامت جمعی مورد درخواست باشد.
8. مدارک مثبت هویت متقاضی
9. رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی
10. مدارک نمایندگی قانونی،در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.
لازم به ذکر است ، چنانچه برند لاتین باشد یا ریشه عربی داشته باشد باید کارت بازرگانی داشته باشید.

چند نکته در رابطه با ثبت برند

- در آئین نامه ذیربط جهت کلیه ی اجناس، طبقاتی قائل و آن را به 36 قسمت نموده اند مثلاَ طبقه 30 مربوط به قهوه ،چای، كاكائو، شكر، برنج ، نشاسته كاسار يا مانيوك ( تاپيوكا)، نشاسته نخل خرما) ساگو)، بدل قهوه ،آرد و فراورده های تهيه شده از غلات ،نان ،نان شيرينی، شرينی جات شيرينی يخی؛ عسل ، ملاس يا شيره قند، مايه خمير، گرد مخصوص شيرينی پزی يا پخت نان؛ نمك خردل ؛ سركه؛ انواع سس ( چاشنی ) ادويه جات ، يخ  و طبقه 23 مربوط به انواع نخ و طبقه ی 24 انواع پارچه است.بنابراین متقاضی باید معلوم کند جنس مورد تقاضای او با کدام یک از طبقاتی که در آئین نامه ی ذکر شده مطابقت دارد و برای هر طبقه حق الثبت جداگانه باید پرداخت نماید.
- برای ثبت برند تاریخ تقاضای ثبت آن هم بسیار مهم است. اگر یک علامت تجاری هم زمان دو متقاضی برای ثبت داشته باشد، متقاضی ای که تاریخ تقاضای آن ارجحیت داشته باشد اجازه ی به ثبت رساندن آن را دارد.

چه کسانی می توانند نسبت به علامتی که تقاضای ثبت آن شده یا به ثبت رسیده اعتراض کنند ؟

افرادی که آن علامت را علامت تجاری خود می دانند و یا آن علامت با علامت آن ها به اندازه ای شباهت دارد که مصرف کنندگان عادی را به اشتباه می اندازد، می توانند نسبت به آن علامت اعتراض کنند ، اگر معترض کسی باشد که علامت قبلاَ به اسم او ثبت نشده است باید در حین اعتراض برای خود مطابق مقررات این قانون تقاضای ثبت کرده، حق الثبت و تمام مخارج مربوط به آن را قبلاَ تادیه نماید. در مورد کسانی که موسسه ی آن ها در خارج از ایران واقع است حق اعتراض مشروط به شرط معامله متقابل مذکوره در فقره دوم ماده 4 می باشد. بنابراین اعتراض به ثبت ممکن است قبل از ثبت به عمل آید و یا بعد از آن .

مدارک لازم برای ثبت برند تولید واکس کفش

zohre بازدید : 24 چهارشنبه 17 مرداد 1397 نظرات ()

کفش های تمیز و مرتب از لوازم ضروری هر فرد شیکپوش است و لازمه داشتن چنین کفش هایی واکس زدن آن است. معمولاَ واکس ماده ای کرم مانند است که برای براق کردن سطح مواد مختلف استفاده می شود. امروزه جهت ایجاد رفاه دستگاه هایی جهت واکس کفش ایجاد شده است که به آن دستگاه براق کننده کفش می گویند که به وسیله یک یا دو برس که به صورت افق قرار دارند رویه و کناره های کفش را تمیز می نماید.
این مطلب با هدف بررسی مدارک ثبت برند تولید واکس کفش تهیه گردیده است. لکن در ابتدا لازم است نگاهی اجمالی به ماهیت برند داشته باشیم و شرایط  یک برند مناسب را بررسی نماییم.

ماهیت برند و ویژگی های آن

برند عبارت است از آمیخته ای از نشانه های روانی ، فکری ، در ذهن مصرف کنندگان که به ارزش مورد تصور از محصول یا خدمت می افزاید.
یک برند معتبر نشانه ای از موقعیت و موضوع محصول آن ، ریسک های درک شده کمتر توسط مصرف کنندگان و هزینه های پایین مصرف کنندگان برای جمع آوری و پردازش اطلاعات برای تصمیم گیری می باشد.
نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید، این است که مصرف کنندگان، بالاخره از شرکت، محصول و برند شما تصویری پیدا خواهند کرد، خواه آگاهانه برای ایجاد آن تلاش کرده باشید یا خیر. بسته بندی، محلهای توزیع، بی ادبی یا نزاکت کسانی که به تلفن ها جواب می دهند و تمامی آنچه یک مصرف کننده از شرکت شما می بیند یا می شنود، در ذهن او یک تصویر خواهند ساخت و این تصویر بر تصمیم هایش برای خرید یا نخریدن، تأثیر خواهد گذاشت.
علائم تجاری باید ویژگی هایی داشته باشند از جمله :
- باید تازگی داشته باشد و خلاقانه و نوآورانه ایجاد شده باشد.
- موجب گمراه کردن مشتریان نگردد.
- پیام محصول را به مصرف کننده برساند.
- باعث افزایش فروش شود .
- باید تصویر خوبی ایجاد کند.
- این نام از لحاظ قانونی قابل شناسایی باشد.
- تلفظ آن آسان باشد.
- به تمام زبان ها قابل تبلیغ باشد.
- به خاطر سپردن آن آسان باشد.
- جذاب باشد و ترغیب  مصرف کننده را به خود جلب کند.
- مزایای استفاده از محصول را در میان محصولات رقیب مشخص سازد.
- موقعیت محصول را در میان محصولات رقیب مشخص سازد.

مدارک ثبت برند تولید واکس کفش

مدارک لازم جهت ثبت برند تولید واکس کفش به شرح ذیل است :


1- اظهارنامه ثبت برند
2- نسخه اصلی یا رونوشت گواهی شده وکالتنامه ، در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.
3- ارائه ده نمونه از علامت به صورت گرافیکی که با علامت الصاق شده روی اظهارنامه یکسان بوده و ابعاد آن حداکثر 10 در 10 سانتی متر باشد.اگر ارائه علامت به صورت گرافیکی نباشد ده نمونه از کپی یا تصویر علامت حداکثر در همین ابعاد و به نحوی که مرجع ثبت مناسب تشخیص دهد،ارائه خواهد شد.
درخواست کننده باید بر روی هر اظهارنامه یک نمونه از علامت را الصاق و آن را امضاء نماید . نمونه سوم در موقع ثبت بر روی صفحه مربوطه در دفتر ثبت و نمونه چهارم بر روی تصدیق ثبت الصاق می شود. علاماتی که برجسته یا گود در روی شیی ء نشان داده می شود بر روی کاغذ نفش خواهد شد. ابعاد نمونه نباید از ده سانتیمتر از هر طرف تجاوز کند.
بر روی هر نمونه الصاق شده به طریق بالا مهر شعبه ثبت شرکت ها و علایم تجاری و اختراعات زده می شود به طریقی که یک قسمت از مهر بر روی نمونه و قسمت دیگر بررو.ی صفحه قرار گیرد.
چنانچه مرجع ثبت نمونه علامت ارائه شده را مناسب تشخیص ندهد، تسلیم نمونه مناسب را درخواست می نماید.در هر حال،علامت باید به همان نحو که درخواست و ثبت می شود استعمال گردد.
4- در صورت سه بعدی بودن علامت،ارائه علامت به صورت نمونه های گرافیکی یا تصویر دو بعدی روی برگه به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد که همان علامت سه بعدی را تشکیل دهند،الزامی است.
5- مدارک مربوط به حق تقدم که باید همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم شود.
6- ارائه مدارک دال بر فعالیت در حوزه ذی ربط بنا به تشخیص مرجع ثبت.
7- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و ارائه گواهی مقام صلاحیتدار،اتحادیه یا دستگاه مرتبط،در صورتی که ثبت علامت جمعی مورد درخواست باشد.
8- مدارک مثبت هویت متقاضی
9- رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی
10- مدارک نمایندگی قانونی،در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.
نکته : ثبت برند یا نام تجاری می تواند به فارسی باشد و یا به لاتین و یا به هر دو شکل انجام شود، ولی متقاضیانی که می خواهند علامت یا نام تجاری را به صورت لاتین نیز ثبت کنند، الزاماَ باید کارت بازرگانی داشته باشند.
علامات تجاری که به ثبت می رسند تا مدت ده سال از تاریخ تنظیم اظهارنامه ، اعتبار ثبت دارند. با تقاضای مجدد صاحب علامت در پایان مدت، مجدداَ برای ده سال دیگر به حالت انحصاری باقی می مانند. ( در صورت عدم درخواست تمدید ثبت ظرف مهلت یاد شده، امکان درخواست آن ظرف مهلت 6 ماه پس از پایان اعتبار ثبت علامت ، با پرداخت جریمه تاخیر به میزان نصف هزینه ثبت علامت وجود دارد ، والا ثبت علامت از درجه اعتبار ساقط خواهد شد . )

مزیتهای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

zohre بازدید : 25 چهارشنبه 17 مرداد 1397 نظرات ()

در این مقاله قصد داریم به صورت کامل مزایا و معالیت مربوط به ثبت شرکت مسئولیت محدود برای شما توضیح بدهیم . در صورتی که در کل آشنایت با قوانین و نحوه ثبت شرکت با مسئولیت محدود ندارید به شما پیشنهاد می کنم که به صفحه مربوط به خدمات ثبت صدرا که مربوط به ثبت شرکت با مسئولیت محدود است ، رفته و مطالب مربوط به آن بخش را مطالعه فرمایید .


حداقل نفرات تشکیل دهنده برای ثبت شرکت سهامی عام ۵ نفر و در ثبت شرکت سهامی خاص حداقل ۳ نفر می باشد و این در حالی ست که ثبت شرکت با مسئولیت محدود تنها با نفر شریک قابلیت ثبت را دارا می باشد.
مزایای حداقل سرمایه در شرکت با مسدولیت محدود یک میلیون ریال می باشد ، اما الزام قانونی مبنی بر این رعایت این قانون وجود ندارد . سرمایه در شرکت با مسئولیت محدود اعلامی بوده وتنها اقرا مدیر عامل کفایت دارد و نیازی به گواهی بانکی دال بر دریافت سرمایه وجود ندارد. اما در شرکتهای سهامی خاص حداقل سرمایه یک میلیون ریال می باشد بااین تفاوت که الزام قانونی وجود دارد که ۳۵%سرمایه را واریز به بانک کرده و۶۵%درصد مابقی در تعهد سهامداران باقی بماند.
مدیر یا مدیران در شرکت مسئولیت محدود به شکل موظف یا غیر موظف داخل یا خارج از شرکا برای مدت زمانی محدود یا نامحدود انتخاب می گردند. اما مدیران در شرکتهای سهامی اعم از خاص یا عام می بایست به ترتیت دارای ۳و۵مدیر باشند.و بازه ی زمانی مدیریتی شان دوساله می باشد.
گستره ی آگهی ها در شرکت های سهامی پهناورتر از شرکت با مسئولیت محدود میباشد.
در شرکت با مسئولیت محدود پذیره نویسی و پرداخت همه ی سهم الشرکه در قالب ورقه های تجارتی قابل انتقال چه با نام وچه بی نام صادر نمی شود.واین از معایب شرکت با مسئولیت محدود محسوب می شود.در صورتی که در شرکتهای سهامی عام نقل و انتقال سهام دارای آزادی می باشد ودر شرکتهای سهامی خاص فرآیند نقل و انتقال امکان دارد که به موافقت مدیران ویا مجامع عمومی منوط گردد.

 
مقررات مالیاتی در ثبت شرکت با مسئولیت محدود

برمبنای ماده ی ۱۰۵ قانون مالیات های مستقیم تصویب شده در ۳/۱۲/۱۳۶۶ مجموع حاصل درآمد شامل مالیات شرکتهای سهامی و مختلط سهامی و سایر اشخاص حقوقی از جمله شرکت با مسئولیت محدود بعداز کم کردن میزان ۱۰%به نسبت کلیه درآمد حاصله تحت عنوان مالیات شرکت حساب می شود و به ترتیب ذیل وصول می گردد :

شرکتهای سهامی و مختلط سهامی به شکل نسبت درآمد سهام بدون نام به نرخ ماده ۱۳۱قانون مالیات های مستقیم با قید اسم و میزان سهم الشرکه ی شرکا ضامن به نرخ ماده ۱۳۱ همان قانون می گردد.
در رابطه با دیگر شخصیت های حقوقی ازجمله مزایای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به نسبتی که از سود مالیاتی که براساس اساسنامه یا سند شرکتنامه شخص حقوقی به هر کدام از دارندگان سرمایه یا اعضا شخصیت حقوقی متعلق می شود.
شرکتهای سهامی عام در قیاس با شرکتهای با مسئولیت محدود داراری امتیاز می باشند . شرکتهایی که سهامشان از سوی هیئت پذیرش بورس مطابق قانون جهت دادوستد در بازار بورس پذیرش گردیده است ، از سال پذیرندگی تا سالی که فهرست نرخها از بازار بورس محذوف نشود ،از پرداخت ده درصد مقرر مالیاتی شرکت معافیت دارند به این شرط که همه ی نقل و انتقالات سهم های شرکت های نام برده از راه متصدیان بورس صورت پذیرد و در دفاتر به ثبت برسد.

حقوق و تعهدات شرکا شرکت در ثبت شرکت مسئولیت محدود

دارندگان سهم الشرکه می توانند میزان سهم الشرکه ی خود را با پیروی از قوانین وضوابط به اشخاص غیر منتقل نموده و در شرایطی که سرمایه ی شان به کمتر از نصف برسد هریک از شرکا قادرند می توانند از دادگاه متقاضی انحلال گردند.مشروط براینکه دلایلشان برای دادگاه موجه باشد .سایر شرکا باید با خروج شریکی که سرمایه اش به کمتر از نصف رسیده است ،موافقت نمایند.
حق استفاده از سود شرکت براساس قانون وجود دارد.شیوه ی استفاده از سود شرکت توسط شرکا منوط به اساسنامه یعنی توافق بین شریک ها شده است.اما در صورتی که اساسنامه درباره ی ضرر، قوانین مشخصی را پیش بینی نکرده باشد تقسیم سود و ضرر به میزان و نسبت سهم الشرکه ی شرکا خواهد بود. مزایای ثبت شرکت با مسئولیت محدود.
گرفتن سهم الشرکه منوط به توافق شرکا می باشد.به تبع آن تصمیمات درباره ی شرکت می بایستی با دارندگان حداقل نیمی از سرمایه در نخستین دعوت اتخاذ شود.
در صورتی که اکثریت بوجود نیامد همه ی شرکا برای دومین بار دعوت می شوند و در این حالت کلیه ی تصمیم گیری ها با دارندگان اکثریت عددی گرفته خواهد شد. حق رای از دیگر حقوق شرکا محسوب می شود.هریک از شرکا بسته به میزان سهم الشرکه ی خود در شرکت دارای حق رای هستند مگر آنکه اساسنامه اتفاق دیگری پیش بینی کرده باشد.
در رابطه با میزان تعهدات شرکا باید اینطور نوشت که : هریک از شرکا در برابر تعهدات و قروض شرکت به اندازه ی مبلغ سرمایه گذاری شده اش مسئول ومتعهد می باشد.با این اوصاف در شرایطی که شرکت دچار انحلال گردد و اموال آن تصفیه بشود اشخاص ثالث طلبکار برای وصول طلب هایشان تنها محق هستند که تنها از دارایی شرکت استفاده نمایند و دیگر وحق برداشت مطالبات خود را از دارایی شخصی شرکا را ندارند. مزایای ثبت شرکت با مسئولیت محدود.
در شرایط سکون شرکت طلبکاران نمی توانند از اموال شخصی شرکا ادای دین نمایند این اتفاق باعث سواستفاده ی شرکا می شود . به این معنا که ممکن است شخص ثالثی در امری معامله انجام دهد ولی شرکت از دادن حق فرد خودداری نماید.دراین راستا طلبکار تنها می تواند به ضوابط مربوط به ورشکستگی استناد نماید.ومالا بخشی از طلب این شخص قابل وصول نمی باشد.
برمبنای ماده ۱۱۲قانون تجارت شرکا حق ندارندکه شریکی را وادار به افزایش سرمایه نمایند.این موضوع کاملا منطقی ست چراکه تاسیس و ثبت شرکت های بازرگانی کاملا در اختیار اشخاص می باشد و کسانی که قانون وضع می نمایند قصد دارندبااین کار اراده را در اختیار شرکا قرار دهند.

دیگر تعهدات شرکا به ترتیب ذیل می باشد :

رقابت خلاف قانون توزیع سود تصور شده
تغییر تابعیت شرکت
در شرایطی که مدیران در تنظیم ترازنامه یا با استناد به شکل دارائی سودی را بین شرکا منقسم نماینددر زمره ی کلاهبرداران محسوب می باشند.وطبق قانون با آنها رفتار خواهد شد.
شرکا تنها با اتفاق آرای قادرند که به تغییر تابعیت شرکت بپردازند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی عام

zohre بازدید : 20 چهارشنبه 17 مرداد 1397 نظرات ()

قبل از اینکه به موضوع مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی عام بپردازیم تعریفی از شرکت سهامی عام داشته باشیم .  شرکت سهامی عام ، به شرکتی گفته می شود که سرمایه آن به سهام تقسیم می شود و مسئولیت صاحبان سهام ، محدود به مبلغ اسمی سهام آن می باشد . تعداد سهامداران شرکت سهامی عام باید حداقل پنج نفر باشد . همچنین شرکت های سهامی عام ، به هنگام تاسیس ، قسمتی از سرمایه را خود موسسین آن تامین می کنند و قسمتی دیگر از طریق فروش سهام به مردم تامین می شود .

سرمایه اولیه شرکت در موقع تاسیس باید حداقل پنج میلیون ریال باشد . در تمام مدت فعالیت شرکت نیز میزان سرمایه نباید از این مبلغ کمتر شود ، در غیر این صورت هر ذی نفعی می تواند انحلال آن را ( با رعایت شرایط ماده ۵ لایحه اصلاحی ) از دادگاه درخواست کند. برای تاسیس شرکت سهامی عام ، موسسان آن باید حداقل بیست درصد سرمایه را خود تعهد کنند و لااقل سی و پنج درصد مبلغی را که تعهد کرده اند ، نقداَ در حسابی که به نام شرکت در شرف تاسیس در یکی از بانک ها افتتاح کرده اند ، بسپارند.

آورده های موسسین ممکن است نقدی و غیر نقدی باشد. آورده غیر نقدی مخصوص موسسین شرکت می باشد و خریداران سهام باید بهای آن ها را نقداَ بپردازند . منتها پرداخت یکجای تمام بهای سهام الزامی نیست ، ولی نباید مبلغ پرداخت شده در موقع خرید سهام کم تر از سی و پنج درصد مبلغ اسمی هر سهم باشد. آورده های غیر نقدی موسسان باید تماماَ ارزیابی و تسلیم شود.
مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی عام

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی عام به شرح ذیل می باشد :

مرحله اول : (مرحله تشکیل و تحصیل اجازه پذیره نویسی )

دو نسخه طرح اعلامیه پذیره نویسی که بایستی به امضاء کلیه موسسین رسیده باشد.
دو نسخه طرح اساسنامه تکمیل شده
دو نسخه اظهارنامه ی تکمیل شده
تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت موسسین
اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه (حداقل ۳۵% از ۲۰ % سرمایه تعهد شده)
اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
اصل مجوز اولیه از سازمان بورس و اوراق بهادار
تکمیل فرم تعیین نام به ترتیب اولویت نام پیشنهادی های و همچنین فیش واریزی مربوطه

مرحله دوم : ( مرحله ایجاد و ثبت شرکت های عام سهامی )

دو نسخه اساسنامه که به تصویب مجمع عمومی موسس رسیده باشد.
دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین متضمن تصویب اساسنامه تعیین،اعضاء هیئت مدیره،انتخاب بازرسان و روزنامه های کثیرالانتشار
دو نسخه صورتجلسه هیات مدیره
اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل ۳۵% سرمایه شرکت (در صورتیکه قسمتی از سرمایه موسسین بصورت غیر نقدی باشد)
اصل مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار (مجوز ثانویه)

اطلاعات ضروری برای درج در طرح اساسنامه عبارتند از :

نام شرکت، موضوع شرکت ، مدت شرکت ، مرکز اصلی شرکت و نشانی شعبه ی آن، سرمایه ی شرکت به تفکیک نقدی و غیر نقدی، تعیین تعداد سهام و مبلغ اسمی آن و نعیین نوع آن (با نام، بی نام، ممتاز) ، تعیین مبلغ پرداخت شده برای هر سهم و نحوه ی باز پرداخت بقیه ی مبلغ اسمی حداکثر ظرف ۵ سال، نحوه ی انتقال سهام بانام، نحوه ی تبدیل سهام بانام به بی نام و بالعکس، شرایط صدور اوراق قرضه (در صورت پیش بینی) ،نحوه ی افزایش و کاهش سرمایه ی شرکت، ترتیبات دعوت مجمع عمومی و ضوابط مربوط به رای گیری، تعداد مدیران و نحوه ی انتخاب آن ها و حدود وظایف و اختیارات آن ها و حدود و میزان سهام تضمینی مدیران، تعداد بازرسان شرکت، تعیین سال مالی شرکت و نحوه ی رسیدگی به حساب های آن، نحوه ی انحلال اختیاری شرکت، نحوه ی تغییر اساسنامه

یادآوری این نکته ضروری می دانیم که لازم است بلافاصله قبل از نام شرکت یا بعد از آن ، عنوان ” شرکت سهامی عام  ” در کلیه اوراق و اطلاعیه ها و آگهی های شرکت به طور روشن و خوانا قید شود. شرکت دارای اساسنامه و ارکان سه گانه ، یعنی مجامع عمومی ( عادی و فوق العاده ) ، هیئت مدیره و بازرس یا بازرسان و نیز مدیر عامل است .

مجمع عمومی موسس در بدو تاسیس شرکت ، هیئت مدیره را از بین صاحبان سهام انتخاب می کند و بعداَ مجمع عمومی عادی عهده دار این کار است. تعداد اعضای هیئت مدیره نباید از پنج نفر کمتر باشد. مدت مدیریت مدیران ، در اساسنامه تعیین می شود ؛ لیکن این مدت نباید از دو سال تجاوز کند. مدیر عامل را هیئت مدیره انتخاب می کند. مجمع عمومی موسس در بدو تاسیس شرکت ، بازرس یا بازرسان را برای مدت یک سال از بین سهامداران یا خارج آن ها برمی گزیند. و بعداَ این کار بر عهده مجمع عمومی عادی قرار می گیرد. در حوزه هایی که وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام می کند ، بازرس یا بازرسان حتماَ باید از میان اشخاصی باشند که نام آن ها در فهرست رسمی بازرسان شرکت ها درج شده است. هیئت مدیره و بازرس یا بازرسان ، علاوه بر اعضای اصلی ، علی البدل نیز باید داشته باشند.

در شرکت سهامی عام مبلغ اسمی هر سهم نباید از ده هزار ریال بیشتر باشد. در مجامع عمومی ، هر سهم یک رای دارد. شرکت سهامی عام می تواند تحت شرایطی اوراق قرضه منتشر کند. دارندگان اوراق قرضه ، در اداره امور شرکت هیچ گونه دخالتی ندارند و فقط طلبکار شرکت محسوب می شوند. سهام شرکت سهامی عام قابل معامله در بازار بورس است .

ثبت شرکت بازاریابی شبکه ای

zohre بازدید : 25 چهارشنبه 17 مرداد 1397 نظرات ()

برای اینکه بخواهیم توضیحی درباره ثبت شرکت بازاریابی شبکه ای داشته باشیم ، باید یک تعریف کلی از این موضوع انجام دهیم . بازاریابی شبکه ای نوعی بازاریابی چند سطحی و لایه لایه می باشد. در این متد از بازاریابی افراد حقیقی ویا حقوقی چند لایه از افراد بازاریاب یک محصول تا رسیدن به دست مصرف کننده می باشند .

در بسیاری از کشور ها از جمله ایران برخی از شرکت ها اقدام به فروش محصولات خود از طریق این نوع بازاریابی می کنند . روش کار این شرکت ها و یا به عبارت دقیق تر روش این نوع بازاریابی تعیین یک نماینده فروش می باشد که ضمن تبلیغ و فروش محصولات شرکت نفراتی را نیز جذب نموده و برای فروش محصولات شرکت آموزش می دهد . نمایندگان فروش پس از فروش محصولات شرکت به افراد زیر مجموعه درصدی از سود محصول را به عنوان مزد و یا درصد خود دریافت می کنند و به همین ترتیب تمامی افراد زیر مجموعه نیز در هنگام فروش و بازاریابی محصول درصدی را به عنوان مزد دریافت می کنند.

این نفرات بسته به نوع جایگاهشان در این هرم بازاریابی درصد های سود متفاوتی دریافت می کنند. پس طبیعی است هر کدام از افراد بازاریاب محصولات تنها یکی از کارهای آنها است و برای بدست آوردن سود بیشتر مجبور به شناسایی و تربیت بازریاب های دیگر و قرار دادن ایشان در زیر مجموعه خود می باشند و به این ترتیب این هرم همواره بزرگتر شده ، فروش محصولات شرکت بالا رفته و سود بیشتری نصیب صاحبین شرکت شده و از این سود مبلغ مشخصی به حساب بازاریابان شبکه ای و یا لایه های بازاریاب شرکت واریز خواهد شد.

فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای بسته به بازار مصرف و نیاز جامعه و وجود مشتریان کالا و خدمات شرکت هیچ موقع قطع نشده و این شبکه همیشه می تواند گسترش پیدا کرده و حتی در مراحلی به کشورهای دیگر نیز گسترده شود.


اینکه چه لزومی دارد این فعالیت ها در قالب ثبت شرکت انجام شود استناد می کنیم به دستور العمل نحوه صدور مجوز و نظارت بر فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای که از سوی معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی تصویب و ابلاغ شده است. در این دستور العمل به صراحت قید شده است که هر گونه فعالیت بازاریابی شبکه ای باید در قالب شرکت و با مجوز وزارت بازرگانی انجام پذیرد و چنانچه هر نهاد و گروهی بدون مجوز اقدام به فروش و بازار یابی شبکه ای نماید طبق قانون متخلف شناخته شده و با وی برخورد خواهد شد .

این دستور العمل حتی تنوع و نوع محصولات و کیفیت آنها را منوط به اخذ تاییدیه کمیته نظارت کرده است . پس هر گونه کالا و خدمات با دریافت مجوز از کمیته نظارت می تواند در شرکت هایی که قانونا به ثبت رسیده و فعالیت آنها مجاز می باشد بصورت شبکه ای به فروش رسیده و برای آنها بازاریابی شود .

هر چند ثبت شرکت بازاریابی شبکه ای مانند سایر شرکت ها توسط اداره ثبت شرکت ها انجام می پذیرد ولیکن باید توجه داشت که این نوع شرکت ها باید مواردی و شرایط خاصی را داشته و رعایت نمایند متقاضیان ثبت شرکت های بازاریابی شبکه ای باید طرحی توجیهی تجاری مناسبی را ارائه نمایند وبرای آن باید اهداف و برنامه های عملیاتی پیش بینی شده ای را آماده کرده و ارائه نمایند. این طرح باید روشن و شفاف و مستند شده باشد. قابلیت ارزیابی و نظارت داشته باشد و توجیه اقتصادی خوبی داشته باشد.

این طرح باید قبل از هر گونه فعالیتی به تصویب کمیته نظارت رسیده باشد و تمامی مراحل با توجه به طرح تایید شده انجام پذیرد. چراکه با بی توجهی به طرح تصویب شده مرکز امور اصناف و بازرگانان می تواند مجوز تاسیس را لغو و یا ابطال نماید.

با تصویب اولیه طرح تجاری متقاضیان می توانند با آماده کردن پیش نویس اساسنامه و اظهارنامه نسبت به ثبت شرکت اقدام نمایند . مرکز امور اصناف و بازرگانان پس از تایید کمیته نظارت مسئول تایید اولیه و صدور موافقت مقدماتی و همچنین مجوز نهایی فعالیت شرکت بازاریابی شبکه ای می باشد.

به منظور صدور مجوز فعالیت بازاریابی شبکه ای متقاضیان باید درخواست خود را بصورت کتبی به همراه مدارک مورد اشاره در ماده ای ۲ دستورالعمل مذکور به مرکز امور اصناف و بازرگانان ارائه نمایند . این مدارک مورد بررسی اولیه قرار می گیرد و در صورت تکمیل بودن و داشتن شرایط اولیه برای اعلام نظر و تایید به کمیته نظارت ارجاع داده می شود .

این کمیته اقدام به رسیدگی به مدارک نموده و چنانچه صلاحیت متقاضی را تایید نمایند برای صدور موافقت مقدماتی مراتب به امور اصناف و بازرگانان ارجاع داده خواهد شد. مرکز امور اصناف و بازرگانان با دریافت تاییدیه کمیته نظارت موافقت نامه مقدماتی را برای متقاضی صادر می کند . کمیته نظارت همچنین اقدام به بررسی شرایط احراز متقاضی خواهد نمود و در صورتیکه متقاضی شرایط و ضوابط لازم را مطابق ماده ۲ دستورالعمل داشته باشد اقدام به ارائه تاییدیه برای صدور مجوز فعالیت بازاریابی شبکه ای برای مرکز امور اصناف و بازرگانان خواهد نمود .

برگزاری سمینارهای تبلیغاتی و یا تاسیس دفتر و داشتن نشست های کاری با رعایت مندرجات اساسنامه و طرح تجاری مصوب کمیته نظارت پس از صدور مجوز بلامانع می باشد . همچنین مرکز امور اصناف و بازرگانان می تواند شرکت های دارای مجوز را مطابق با معیارهای تعیین و تصویب شده توسط کمیته نظارت بررسی و رتبه بندی کرده و نتایج آن را بصورت عمومی منتشر نماید .

برای ثبت شرکت بازاریابی شبکه ای متقاضیان باید اقدام به دریافت و تکمیل و ارائه چهار فرم بنمایند. فرم اولی مربوط به اطلاعات متقاضیان و نحوه فعالیت مورد نظر آنها می باشد. فرم دوم به نحوه پرداخت حق الزحمه بازاریابان در شرکت می پردازد و اطلاعات مربوط به ان باید توسط متقاضیان تکمیل شود .اطلاعات امور مالی شرکت در فرم سوم تکمیل خواهد شد و سایر اطلاعات که باید به پیوست ارائه شود مانند اوراق ، اسناد و کاتالوگ و بروشور و … در فرم چهارم درج و پیوست می شود .

پس از تکمیل فرم های فوق ، برای کالاهایی که در این شرکت ارائه خواهد شد چنانچه نیاز به مجوز خاصی دارند ، باید مجوز مربوطه از مراجع ذی صلاح تهیه شده باشد و به اداره ثبت شرکت ها ارائه شود .

متقاضین همچنین باید در برگه ای مکتوب تمامی شرایط شرکت اعم از نوع بازاریابی ، تسویه حساب ، نحوه فعالیت شرکت و ساعات کاری ، نوع تبلیغات ، نحوه تسویه حساب با بازاریابان و سود آنها ، ابزارهای مورد استفاده برای فروش و بازاریابی ، نحوه عودت و شکایت مشتریان ، نوع آموزش و اطلاع رسانی ها و …. همه با امضاء ارائه شود و در نسخه ای دیگر طرح تجاری و فرآیند بازاریابی باید شفاف وقابل استناد و ارزیابی به همراه توجیه اقتصادی برای شرکت و بازاریابان توضیح داده شود .

این نوع شرکت ها تنها می توانند اقدام به بازاریابی شبکه ای نموده و از فعالیت های دیگر منع شده اند و این موضوع باید در اساسنامه به صراحت بیان شود و اما باید ها و نباید های شرکت های بازاریابی شبکه ای که ادامه حیات آنها را می تواند تحت الشعاع قرار دهد :

شرکت بازاریابی شبکه ای موظف است برای درخواست های مشتریان خود حداکثر ظرف ۱۰ روز اقدام نموده و کالای مورد درخواست را به دست ایشان برساند .
شرکت نمی تواند مشتریان و یا بازاریابان را مجبور به انتخاب کالایی خاص نموده و یا کالایی جایگزین برای انها ارسال نماید ( البته در صورتیکه قبلا در طرح تجاری به صورت شفاف این موضوع آورده شده باشد و اطلاع رسانی دقیقی صورت گرفته شده باشد این موضوع می تواند منتفی باشد )
با اولین شکایت کمیته نظارت می تواند وارد عمل شده و در صورتیکه ادعای مشتری تایید شد توسط مرکز امور اصناف و بازرگانان اخطاریه ای پنج روزه برای شرکت صادر کند تا سریعا به شکایت مشتری رسیدگی و رضایت وی جلب شود. در صورتیکه شرکت اقدامی انجام ندهد مرکز امور اصناف و بازرگانان می تواند مجوز فعالیت شرکت را لغو نماید .
چنانچه مشتریان و یا بازاریابان برای دریافت وجه و یا کالای خود در موعد تعیین شده اقدام نکنند و یا در محل حضور نداشته باشند ، شرکت نسبت به قصور آنها دینی نداشته و هیچگونه خسارت و وسودی نباید به مشتری و یا بازاریاب پرداخت نماید .
داشتن حداقل مدرک کارشناسی و یا معادل آن برای مدیر عامل و اعضاء هیئت مدیره الزامی است .
حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت ۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون ریال می باشد .
هرگونه پرداخت پورسانت و پاداش به مشتریان و بازاریان خارج از چهارچوب طرح تجاری مصوب ممنوع می باشد .
میزان پرداخت سود ، پاداش و پورسانت ضمن درج در طرح تجاری باید برای تمامی سطوح کاملا روشن و قابل سنجش و اندازه گیری باشد .
نسبت کفایت سرمایه شرکت ، توسط کمیته نظارت اعلام می شود و این نسبت باید کاملا رعایت شود .
قیمت ها باید مطابق با نرخ تعیین شده در بازار باشد و چنانچه در بازار مشابهی برای کالا وجود ندارد باید تابع قوانین و مقررات قیمت ها لحاظ شوند .
اقدام به گسترش شبکه انسانی و جذب توزیع کننده صرف کالا و پولگردانی ، فروش کالاها و محصولات موهوم، خرید و فروش جایگاه در نمودار درختی و فروش و پیش فروش محصولاتی که تولید آنها مشروط و محتمل است ممنوع می باشد.
اعضاء باید کتبا تعهد نمایند که مطابق با فهرست تایید شده کمیته نظارت اقدام به انتخاب بازرس و حسابرس برای شرکت و ظرف مدت تعیین شده خواهند نمود و گزارشات مالی ماهانه و سالانه خود را به کمیته نظارت ارائه و نماینده این کمیته در مجامع عمومی آنها شرکت داده خواهد شد .
نرم افزار هایی مورد تایید کمیته نظارت تنها می توانند در این شرکت ها راه اندازی شوند . این نرم افزار ها باید قابلیت های مختلفی داشته باشند مانند امکان تامین اطلاعات مورد نیاز کمیته نظارت بصورت لحظه ای . همچنین استخراج آمار و اطلاعات مالی شرکت بایدبصورت فوری ممکن باشد تا در صورت نیاز کمیته نظارت بتواند بدون وقفه به انها دسترسی پیدا کند .
در قراردادی که فی ما بین شرکت و بازرسان و حسابرسان منعقد می شود باید به بازرسان و حسابرسان اجازه بازرسی و بررسی لحظه به لحظه عملیات های مالی داده شده باشد تا در صورت تخطی این افراد مراتب را فورا به کمیته نظارت منعکس کنند .

انواع شرکت های اشخاص

zohre بازدید : 31 چهارشنبه 17 مرداد 1397 نظرات ()

ثبت شرکت مسئولیت محدود   

انواع شرکت های اشخاص : در این مقاله به موضوع شرکت های اشخاص می پردازیم . با انواع شرکت های اشخاص آشنا می شویم و در کل تعریفی کلی درباره شرکت های اشخاص ارائه می دهیم . اگر بخواهیم تعریفی از شرکت های اشخاص داشته باشیم ، شرکت هایی هستند که شخصیت شرکاء مورد توجه است و اعتبار شرکت به اعتبار شرکاء بستگی داشته و سرمایه شرکت نقش عمده ای در اعتبار شرکت ندارد. مسئولیت شرکا در مقابل اشخاص ثالث، تضامنی و نامحدود می باشد و اشخاص ثالث می توانند جهت اسیفای طلب خود به هر یک از شرکاء مراجعه کنند.

انواع شرکت های اشخاص

براساس قانون تجارت شرکت های اشخاص به سه دسته زیر تقسیم کرد :

شرکت نسبی
شرکت تضامنی
شرکت مختلط سهامی

نکته ای که باید به آن اشاره کرد این می باشد که ، یکی از شرکا در این نوع شرکت ها مسئولیت نامحدود دارد .

شرکت نسبی

در شرکت نسبی مسئولیت افراد در قبال قروض شرکت تا حد اورده ای می باشد که در شرکت دارند یعنی چنان چه شرکت دارای قروضی باشد و سرمایه ی شرکت برای پرداخت قروض کافی نباشد از سرمایه ی اورده ی انها استفاده می شود .در شرکتهای تضامنی که همه ی سهامدارن مسئولیت تضامنی دارند .شرکت های مختلط غیر سهامی تنها سهامدارنی که شرکای ضامن هستند در قبال قروض شرکت مسئولیت دارند اما سایر سهامدارن با توجه به اوردهشان در قبال شرکت تعهد دارند .

شرکت نسبی تنها شرکتی می باشد که با ضوابط مدنی ایران تطابق دارد . از خصوصیات این شرکت می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

تشکیل شده از حداقل دو نفر عضو .
   

افراد در این نوع شرکتها در قبال قروض و تعهدات شرکت فقط تا میزان اورده ی خو دارای مسئولیت می باشند.

شرکت تضامنی

شرکت تضامنی بین دو یا چند نفر تشکیل می شود . در این نوع از شرکت ها چنانچه اموال شرکت برای پرداخت قروض شرکت کافی نباشد هر یک از شرکا به تنهایی در قبال پرداخت ان مسئول می باشند . برای تشکیل این نوع شرکت نیاز به داشتن سرمایه ی زیادی نمی باشد و افراد در این شرکتها به هم اطمینان دارند نمونه ی ان مثلا فرزندانی که با پدر خود شریک می شوند و یا دوستانی که با هم شرکت می زنند و به هم اعتماد کامل دارند .

در شرکت تضامنی که سهام غیر قابل انتقال می باشد ، در این نوع شرکت ها برای نام گذاری شرکت حتما باید کلمه ی تضامنی قید شود و مسئولیت سهامدارن در این نوع شرکتها به صورت تضامنی می باشد.

تفاوتی که بین ثبت شرکت تضامنی و نسبی وجود دارد در این است که در شرکتهای تضامنی شرکا در قبال قروض شرکت مسئول هستند و اوردهی انها بستگی ندارد اما در شرکت های نسبی افراد با توجه به میزان سرمایه ای که دارند نسبت به شرکت متعهد می باشند . در انتخاب نام برای شرکتهای نسبی باید کلمه ی نسبی قید شود .

شرکت مختلط غیر سهامی

شرکت مختلط غیر سهامی بین یک یا چند نفر سهامدار با مسئولیت محدود و یا یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می شود . در صورتیکه به شکل شریک ضامن باشد افراد نسبت به کلیه ی قروض شرکت مسئول هستند و این امکان وجود دارد که این قروض بیشتر از اموال و دارایی های شرکت باشد اما اگر از نوع مسئولیت محدود باشد فرد تا میزان سرمایه ای که در شرکت دارد نسبت به قروض شرکت مسئول می باشد .

این نوع شرکت ها که از دو گروه مختلف تشکیل شده است بدین صورت که دسته ی اول افرادی هستند که سرمایه ی کافی برای سرمایه گذاری را دارند اما با امر تجاری اشنایی ندارند و گروه دوم افرادی هستند که دارای طر ح های مختلفی برای فعالیت های تجاری هستند اما نمی خواهند تحت عنوان کارمند سرمیه دار کار کنند بلکه می خواهند برای خودشان فعالیت کنند ،پس در نتیجه این دو گروه در صورتیکه با هم به توافق برسند شرکت مختلط غیر سهامی را تشکیل می دهند که گروه اول دارای مسئولیت محدود هستند و گروه دوم دارای مسئولیت تضامنی می باشند و اداره کردن شرکت نیز بر عهده ی گروه دوم می باشد .

ثبت شرکت در پیام

zohre بازدید : 36 چهارشنبه 17 مرداد 1397 نظرات ()

آشنایی با منطقه ویژه اقتصادی پیام برای ثبت شرکت در پیام

پیام منطقه ویژه اقتصادی (PSEZ) می باشد در جهت تبدیل شدن به قطب اقتصادی استان البرز تازه تاسیس. پیام منطقه ویژه اقتصادی می باشد که نزدیک ترین SEZ به شهرستان پایتخت تهران، با 3600 هکتار. منطقه در 10،000 HEC. از خاک فرودگاه بین المللی پیام در کرج جهت توسعه دادن حمل و نقل هوایی و حمل و نقل پستی، انبار کالا، فروشگاه سرد، خدمات بسته بندی، محصولات بهره وری، خراب شدنی و زمان کالاهای حساس صادرات می باشد.
پیام فقط SEZ در منطقه با امتیاز فرودگاه و خطوط هوایی خود می باشد.نزدیک به مرکز صنعتی، اقتصادی و کشاورزی تهران، با دسترسی راحت به راه آهن، مترو و دیگر بزرگراه مرتبط. برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی پیام فرصت های مساوی و امکان سرمایه گذاری برای افراد ایرانی و خارجی در هر مقیاس همکاری، افزون بر تضمین سرمایه گذاری خارجی با توجه به جاذبه و قانون حمایت از سرمایه گذاری خارجی و آزادی سرمایه گذاری انتقال و درآمد کسب نموده از آن ایجاد نموده است، با هیچ قانون مانع اداری. افزون بر این، ورودی رایگان دارا می باشد، بدون عوارض گمرکی برای کالا، ماشین آلات و مواد اولیه تا زمانی که در منطقه استقرار یافته باشد، با امکان صادرات کالا از منطقه بدون تشریفات گمرکی.
پیام فرودگاه فرودگاه محموله بین المللی قرار گرفته در کرج از 40km البرز استان تهران، ایران می باشد. این فرودگاه در سال 1990 تاسیس گردید.

امور پستی خاورمیانه

منطقه همه امور پستی از شرق میانه در آینده نزدیک را اداره خواهد کرد، او اشاره دارد. همانطور که در مقررات، نزدیک به 10 کشور تبدیل خواهد گردید کشورهای عضو گروه پستی منطقه ای می باشد. همه امکانات سخت افزاری و نرم افزار خواهد گردید در فرودگاه پیام با همکاری فرودگاه Office.20 ساله فرستاده راه اندازی گسترش بیشتر از مساحت 10،000 هکتار و دارای وسیع ترین باند و فرودگاه امکانات حتی برای هواپیماهای باربری.

ثبت شرکت در پارس

zohre بازدید : 28 چهارشنبه 17 مرداد 1397 نظرات ()

آشنایی با منطقه ویژه اقتصادی پارس برای ثبت شرکت در پارس

منطقه ویژه می باشد در همسایگی عسلویه، یک روستا در خلیج فارسی، 280 کیلومتری جنوب شرقی بوشهر، 570 کیلومتری شمال غربی بندر عباس، و 100 کیلومتر دورتر از دریایی میدان گازی پارس جنوبی در خلیج فارسی واقع گردیده است.

استقرار
منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (منطقه ویژه) در سال 1998 در جهت استفاده از منابع نفت و گاز پارس جنوبی و فعالیت های تجاری تشویق گردید در زمینه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی افتتاح گشت.

اهداف
آسان نمودن برای اجرای به موقع پروژه های متعدد نفت و گاز، پایه و اساس نمایش مناسب برای جذب مشارکت داخلی و خارجی با هدف گسترش صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین صنایع بین مرتبط و پایین دست، ایجاد کار محلی فرصت ها و جذب نیروی کار خبره و نیمه ماهر از کشور مجاور استان با توجه به تاثیرات مثبت آن بر رونق اقتصادی در استان های بوشهر، فارس و هرمزگان.
محل
این منطقه واقع گردیده است ساحل فارسی خلیج فارس و 300 کیلومتر می باشد. شرق بندر بوشهر و 570 کیلومتر. غرب بندر بندر عباس و حدود 100 کیلومتر می باشد. دور از میدان گازی پارس جنوبی (ادامه شمالی گنبد قطر).

گروه بندی ماکرو از امکانات و خدمات


• مرکزی اداری : دفتر مرکزی محلی، امور صنعتی، خدمات زیربنایی، گمرک. مکان های اشتغال، دفتر رفاه اجتماعی، ویزا، …
• دفتر و مراکز خدمات: بانک دفتر مرکزی، اداره پست، پلیس، رانندگی و خودرو دفتر صادر نمودن مجوز، دفتر ثبت املاک، …
• ورزش و اماکن تفریحی: سالن تربیت بدنی چند منظوره، استخر ها بسته می باشد، زمینه گسترش ورزش، ورزش های آبی، ملوانان باشگاه، …
• بهداشت و مرکز های پزشکی:ابتدا کمک خدمات اورژانس، درمانگاه، بیمارستان عمومی برای عملیات روزانه، داروخانه، …
• اماکن آموزش فنی و حرفه ای: روغن ویژه، گاز و پتروشیمی مؤسسه، مرکز تحقیقات، کاربردی هیئت علمی دانشگاه، کتابخانه و مرکز اسناد، …
• دین و مذهب، هنر و اماکن فرهنگی: سالن مونتاژ چند منظوره، سالن نمایشگاه، کلیسای کوچک (دعا)، خانه …

ثبت شرکت در بوشهر

zohre بازدید : 29 چهارشنبه 17 مرداد 1397 نظرات ()

معرفی بوشهر برای ثبت شرکت

پیشینه تاریخی بوشهر برگشت به زمان ایلام- که به عنوان Lyan در آن دوره شناخته گشت بر خواهد گشت.
در سلسله ساسانی، آن روایت است که محل ذکر روستا گسترش یافته توسط ساسانی اردشیر بوده است.
در جهت حمایت از این هدف، آن را باید به ذکر است که خرابه های قلعه Rishehr می باشد در مجاورت بوشهر می باشد که به تازگی به جای مانده از خندق (چاه) در روند اکتشافات باستان شناسی و علمی کشف واقع گردیده است.
توجه کنید که اکتشافات اخیر نشان داد که بوشهر محل گسترش و مسکونی در دوران اسلامی بیش از 4000 سال قبل بوده است
بوشهر یکی از شهرستانها اصلی که لیتوگرافی را وارد کرده و تعداد زیادی از شهرستانها مهم ایران بهره مندی از صنایع مدرن مثل برق و تولید یخدان و جو در زمان می باشد.
از آنجا که از ساخت ثروت در نتیجه، ساختمان نماینده شرکت های خارجی و کنسولگری های دولت های خارجی مثل انگلیس، آلمان و Osmanid ساخته گردید که برخی از آنها را می توان حتی در این زمان مشاهده کرد.

تعداد صفحات : 4

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 52
  • آی پی دیروز : 156
  • بازدید امروز : 101
  • باردید دیروز : 179
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 493
  • بازدید ماه : 2,787
  • بازدید سال : 11,931
  • بازدید کلی : 27,827